سود مکدونالد و کوکاکولا حاکی از آن است که مصرفکنندگان امریکایی به دنبال غذاهای سالمتری هستند. به گزارش مارکتینگنیوز، مک دونالد پس از اینکه مشتریان دیگر روی خوشی به همبرگرهای ارزانقیمت و بدون کیفیت آن نشان ندادند، شاهد افت سود 30درصدی در یک فصل گذشته بود. کارشناسان بر این باورند که کاهش اخیر تقاضا برای فستفود شروع یک تغییر اساسی است. بسیاری از رستورانها مانند Chipotle، رستوران زنجیرهای burrito که کمی گرانتر از مکدونالد هستند و غذاهایی با کیفیت بالاتری ارائه میدهند، به ارائه خدماتی بهتر از فستفودها روی آوردهاند. دان تامپسون، مدیر اجرایی مکدونالد گفت: کاهش سود سهماه منتهی به اکتبر خیلی بیشتر از انتظارات ما بود. مکدونالد با ارائه انواع بیشتری از سالادها و غذاهای سالمتری مانند ناگت مرغ و مکینتاش نهایت تلاش خود را برای جذب دوباره مشتریان کرده است، اما از این موضوع غافل مانده که منوی شلوغش باعث کندی ارائه خدماتش شده است. کوکاکولا هم مانند مکدونالد با مشکل مشابهی روبهرو است و تلاشش را میکند تا خود را با ذائقه و سلیقه مردم وفق دهد. مردم امریکا دیگر مانند گذشته طرفدار نوشابههای پرکالری نیستند و به دنبال جایگزین سالمتری برای آن هستند. کوکاکولا با معرفی کوکاکولای کم قند سعی در جبران کاهش سود خود داشت، اما این در حالی است که مشتریان نگران اثرات منفی شیرینکنندههای مصنوعی به نوشابهها هستند. غول نوشیدنی جهان در سهماه سوم سال افزایش سود یکدرصدی در سراسر جهان را تجربه کرد، اما شاهد کاهش سود یک درصدی در امریکای شمالی بود.