پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
آشنایی با زنان کارآفرین موفق کانادا

زنان کانادایی در آمریکا سرمایه‌گذاری نمی‌کنند

8 سال پیش ( 1394/8/7 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

فعالیت اقتصادی زنان و به ویژه کارآفرینی‌شان در عرصه‌های اقتصادی در کشورهای مختلف نمود متفاوتی دارد. این امر در کشورهایی که دارای اقتصادی پیشرفته هستند و درصد بیشتری از مشارکت زنان را دارا هستند، به لحاظ کمی نیز وضعیت بهتری نسبت به سایر کشورها دارد. کانادا به عنوان یکی از کشورهای صاحب قدرت اقتصادی بالا و پویا شاهد روی‌آوری هر چه بیشتر زنان به کارآفرینی است. تنوع کارآفرینی این زنان نشان می‌دهد که عدم وجود محدودیت‌های اجتماعی و قانونی و مهم‌تر از آن حس ارزشمندی بالا موجب شده تا زنان از ورود به هیچ عرصه اقتصادی واهمه نداشته باشند، به همین دلیل صاحب شرکت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی با درآمدهای چندین میلیاردی در سال شده‌اند.

23526135235623476346262247634735783

 در این گزارش چند تن از زنان کارآفرین کشور کانادا و نوع فعالیت‌شان و میزان درآمدزایی سالانه آنها و حتی میزان اشتغال‌زایی‌شان معرفی شده است.

شَنون راجرز

 0 0 0 0 0 0 313gif

نام شرکت: Global Relay
سمت: رئیس و مشاور کل
دفتر مرکزی: ونکوور
وبگاه: WWW.globalrelay.com
تعداد کارمندان: 374
سود سال 2014: 20 تا 49/9میلیون دلار
خدمات شرکت: بایگانی ایمیل مشتریان شرکت‌های بزرگ، پیام‌رسانی، فرستادن متن و ارائه خدمات در سایر راه‌های ارتباطی

بسیاری از کارآفرینان کانادایی نسبت به حضور در بازار آمریکا بی‌میل هستند چون معتقدند نیاز به گسترش خدمات‌شان در داخل مرزها مهم‌تر از رساندن آنها به خارج از مرزهای جنوبی کشورشان است. خانم راجرز اما این باور را اشتباه می‌داند. او می‌گوید: «این روزها ما بدون رفتن به آمریکا زنده نخواهیم ماند، کاری که کانادایی‌ها اغلب به‌درستی و مناسب آن را انجام نمی‌دهند.»

به گفته راجرز، ورود به بازار آمریکا نه تنها در ابتدا درآمد مورد نیاز برای ادامه کار را افزایش داد (مشتری‌ها خیلی بیشتر از حد تصور بودند) بلکه به گلوبال ریلِی کمک کرد تا در کشور همسایه‌اش اعتبار کسب کند.» خانم راجرز ادامه می‌دهد: «از جنبه‌های گوناگون کانادا بازار واقعاً سخت‌جان‌تری است. رفتار مردم اینجا شکل متفاوتی با سایر جاها دارد. ما باید به آمریکا برویم و پیش از منقبض و دست‌بسته شدن در آنجا به موفقیت برسیم.»

جکی پیکارد

 0 0 0 0 0 0 309gif

نام شرکت: Jakait
سمت: رئیس
دفتر مرکزی: کینگزویل، اونتاریو
وبگاه: WWW.Jakaitpac.com
تعداد کارمندان: 65
سود سال 2014 :20 تا 49/9 میلیون دلار
خدمات شرکت: فروش پکیجی از محصولات مربوط به خانه‌های سبز (دوستدار محیط ‌زیست)

چیزی که خانم پیکارد بیش از همه روی آن تمرکز کرده، خدمات مشتریان است. او می‌گوید: «ما هرگز به فروش به عنوان یک پدیده مجزا نگاه نمی‌کنیم. نگاه ما فراتر از اینهاست. ممکن است من پولم را با یک حراجی گذاشتن از دست بدهم اما این را می‌دانم که با ترتیب دادن یک حراجی دیگر آن را دوباره و از راه‌های دیگر به دست می‌آورم.» نتیجه این کار خانم پیکارد به تور انداختن مشتری‌های تازه یا راضی نگاه داشتن مشتری در طولانی مدت است. او درباره سیاست کاری‌اش می‌گوید: «برای ما فروش مهم‌تر از ایجاد روابط است.»

کارینا حیات

 0 0 0 0 0 0 315gif

نام شرکت: Prizm Media
سمت: رئیس و یکی از بنیانگذاران
دفتر مرکزی: ونکوور
وبگاه: WWW.PrizmMedia.com
تعداد کارمندان: 18
سود سال 2014: 5 تا 9/9 میلیون دلار
خدمات شرکت: تولید سرب و ارائه خدمات بازاریابی به مشتریان فعال در حوزه خدمات مراقبت‌های بهداشتی

سخت‌تر شدن تدریجی قوانین شرکت‌های بازاریابی در یک دهه گذشته باعث بروز مشکلات زیادی برای رقبای شرکت خانم حیات شده اما او و شرکتش در طول این سال‌ها رشد را تجربه کرده‌اند. او این رشد را مرهون استانداردهای داخلی است که بیش از حداقل‌های موردنیاز بوده است.

اوریت کورن

 0 0 0 0 0 0 319gif

نام شرکت: Trillium FSB
سمت: رئیس و مدیرعامل
دفتر مرکزی: کانکورد، اونتاریو
وبگاه: www.Trilliumfsb.com
تعداد کارمندان: 18
سود سال 2014: 10 تا 19/9میلیون دلار
خدمات شرکت: ارائه خدمات مالی و لیزینگ برای فروشندگان خودرو و مشتریان آنها

کورن کسب‌وکار خود را پس از شناسایی یک فرصت عالی در بازار آغاز کرد. او در یک نمایشگاه فروش خودرو کار می‌کرد که خدمات مالی را به مشتریان خود پیشنهاد می‌داد. اما چنین خدماتی کمتر در جاهای دیگر یافت می‌شد. او یک شانس دیگر را هم امسال از روی هوا قاپید؛ تیم فروش خارجی خود را حذف و آن را متمرکز کرد. به اعتقاد او این حرکت خدمات به مشتریان را بهبود بخشیده است.

میگن نعمه

 0 0 0 0 0 0 318gif

نام شرکت: The Job Shoppe
سمت: رئیس و مدیرعامل
دفتر مرکزی: تکومسه، انتاریو
وبگاه: www.thejobshoppe.com
تعداد کارمندان: 438
سود سال 2014 :10 تا 9/19میلیون دلار
خدمات شرکت: خدمات کارگزینی و منابع انسانی

این شرکت که 24ساعته به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در درهم برهمی نیروهای انسانی و جایگاه‌های شغلی نظم و ترتیب ایجاد شود. شیفت‌های گردان به کارمندان این شرکت کمک می‌کند که بتوانند در روزهای کاری از ساعت هفت صبح تا هشت شب خدمات ارائه کنند و پس از ساعات کاری نیز کارشناسان برای امور ضروری برای ارائه خدمات حاضر هستند.

لوییس کورماک

 0 0 0 0 0 0 321gif

نام شرکت: Sienna Senior Living
سمت: رئیس و مدیرعامل
دفتر مرکزی: مارکام، اونتاریو
وبگاه: WWW.siennaliving.com
تعداد کارمندان: 5625
سود سال 2014 :250 تا 499/9 میلیون‌دلار
خدمات شرکت: مالکیت و راه‌اندازی خانه سالمندان

این شرکت 35 مرکز تحت عنوان خانه سالمندان دارد که اکثر آنها در اونتاریو هستند. کورماک در این‌باره می‌گوید: «راه‌اندازی خانه سالمندان فرآیندی بسیار سخت و پیچیده دارد. نمی‌توانید یک روز که از خواب بیدار شدید با خود بگویید من یک خانه سالمندان می‌خرم یا مثلا بگویید به نظرم باید یک خانه سالمندان راه‌اندازی کنم.» ساکنان این مراکز نیاز به مراقبت‌های 24 ساعته و هفت روز هفته دارند و خانواده‌ها اغلب از اینکه عزیزان‌شان را به این مراکز بسپارند احساس گناه می‌کنند. بنابراین این مراکز باید تلاش کنند تا حد امکان امکانات لازم را فراهم کنند.» اصل کار خانم کورماک و همکارانش تلاش برای از بین بردن این احساس گناه است که خانواده‌ها آن را لکه ننگ می‌دانند. به گفته خانم کورماک، خانه سالمندان نخستین انتخاب هیچ خانواده‌ای نیست اما نباید تا این حد هم وحشتناک باشد.

آلیسون گرفتون

 0 0 0 0 0 0 314gif

نام شرکت: Rockwood Custom Homes
سمت: رئیس
دفتر مرکزی: کالگاری
وبگاه: WWW.rockwoodscustomhomes.com
تعداد کارمندان: 20 نفر
سود سال 2014: 20 تا 49/9 میلیون‌دلار
خدمات شرکت: ساخت و نوسازی خانه

کار این شرکت شناسایی منبع استرس مشتری‌ها و سپس حذف کامل آن است. گرفتون نگرانی‌های مشتریان درباره بودجه را کاملا درک می‌کند. به همین خاطر در آغاز کار یک برآورد دقیق از هزینه‌ها را به مشتری می‌دهد و سپس هر ماه آن را به روز می‌کند. توجه این شرکت ساختمانی به جزییات آنقدر دقیق است که 98درصد پروژه‌ها با همان بودجه اعلام شده به پایان می‌رسد.

مادلین پاکویین

 0 0 0 0 0 0 316gif

نام شرکت: Logistec Corporation
سمت: رئیس و مدیرعامل
دفتر مرکزی: مونترال
وبگاه: www. logistec.com
تعداد کارمندان: 1474
سود سال 2014 :250 تا 499/9 میلیون‌دلار
خدمات شرکت: مدیریت محموله‌های دریایی، خدمات زیست محیطی و حمل و نقل دریایی

گاهی اوقات یک محصول تولید شده برای یک بازار می‌تواند به روش‌های تازه به بازارهای دیگر هم راه یابد. این شرکت یک شلنگ بافته شده را برای ترمیم یک قنات با حداقل حفاری ساخت. اما این شلنگ به خاطر استفاده در حوزه انرژی محبوب شده و فرصت تازه‌ای برای رشدش پیدا شد.

جودی اسکارلت

 0 0 0 0 0 0 317gif

نام شرکت: ProStar Cleaning and Restoration
سمت: رئیس
دفتر مرکزی: کالگاری
وبگاه: WWW.ProStarcleaning.com
تعداد کارمندان: 54
سود سال 2014: 5 تا 9/9میلیون دلار
خدمات شرکت: نظافت و پاکسازی واحدهای مسکونی و تجاری

اسکارلت هم مثل بسیاری از کارآفرینان دیگر برای فراهم ساختن منابع مالی به منظور ایجاد و گسترش کسب و کار کشمکش‌های زیادی را تجربه کرد. خانم اسکارلت برای دستیابی به وام‌های یک وام‌دهنده تجاری بزرگ، هرچه در چنته داشت رو کرد تا بتواند روابطش را بیشتر کند؛ از جمله اینکه از آنها دعوت می‌کرد تا در دورهمی‌ها و رویدادهای کاری حضور یابند. پشتکار او جواب داد و این کسب و کار راه افتاد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mXUCVAzG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه