در مقایسه با آقایان، خانمهای کارمند حساسیت بیشتری نسبت به مسائل امنیتی محیط کارشان دارند. هتلها امروزه سرویسهای ویژهای را ارائه میدهند و توجه بیشتری را نسبت به سرویسدهی به خانمها معطوف میدارند. به مناسبت روز جهانی زن، مورخ 8 مارس، شرکت اچ آر اس (متخصص در حل مشکلات مربوط به اقامتهای کاری در هتلها) یک نظرسنجی بهصورت آنلاین در 16 تا 26 فوریه 2015 برگزار کرد. این نظرسنجی در مورد اقامت در طول ماموریت و میان کسانی بود که در انتظار یک سفر کاری بودند یا به طور معمول به سفرهای کاری زیاد میرفتند. این شرکت 169 پاسخ دریافت کرد (85 مرد و 84 زن): از هر دو مرد، یک مرد اقرار کرده که سفرهای کاری را دوست دارد. در حالی که میان خانمها هر یک زن از سه زن به سفر کاری تمایل نشان داده است.
قبل از رسیدن به مقصد، کارمندان با استرسهای زیادی رو به رو هستند.در مقابل 86درصد از آقایان که به دلایل نامشخصی قبل از سفر دلشوره دارند، 55درصد خانم قرار میگیرند. همچنین 86درصد آقایان ترس جاماندن از قطار یا هواپیما را دارند، در حالی که 67درصد خانمها این نگرانی را دارند. مسافران، به میزان کمتری، از دیر رسیدن به جلسات کاری هراس دارند (47درصد آقایان و 41درصد خانمها). طبق نظرسنجی ذکرشده دلایل اصلی استرس برای هر دو، خانمها وآقایان، به مسائل کاری مربوط میشود، اما این استرس میان آقایان بیشتر خود را نشان داده است. امانوئل ابری، دیر کل اچ آر اس، در روزنامه فیگارو یک استثنا را خاطرنشان میکند: «مسئلهای که عمدتا ذهن کارمندان خانم را درگیر میکند به وضعیت امنیتی اقامتگاهشان در طول ماموریت مربوط است.»
یک سوم خانمها از پذیرفتن ریسک سفر کاری اجتناب میکنند. وی افزود: «زنانی که به سفرهای کاری میروند موقعیت مکانی هتل را میان معیارهای اصلی خود قرار میدهند. ترجیح آنها بر هتلهایی در مرکز شهر یا مناطقی است که از شرایط امنیتی خوبی برخوردار باشد.»
پیشرفت سیستم هتلداری
مطالعات نشان میدهد که 71درصد زنان موقع رزرو کردن اتاق خود در هتل، آدرس و موقعیت مکانی هتل را براساس محل کار مورد توجه قرار میدهند. معیارهای دیگری نیز هستند که فکر آنها را به خود مشغول میکند. به طور مثال سیاستهای قیمتگذاری متناسب با کسبوکارشان (65درصد) یا زیبایی اتاقشان (40درصد). این در حالی است که کارمندان مرد پیش از هر چیزی به قیمت اتاق اهمیت میدهند (86درصد)، سپس به موقعیت مکانی هتل (80درصد) و در نهایت به دسترسی رایگان به اینترنت (33درصد). مورد آخر شاید کم اهمیت جلوه کند، اما وقتی میبینیم که شرکتهای فرانسوی سالانه بیش از 232 میلیون یورو هزینه اتصال به اینترنت یا سرویس رومینگ میکنند، این امر اهمیت خود را باز مییابد. با مدنظر قرار دادن شرایط ویژه جنس مونث، سیستم هتلداری امکانات بیشتری را برای خانمهای کارمند حین سفرهای کاری ارائه میدهد.
سال گذشته گروه آکور (گروهی از هتلهای زنجیرهای لوکس) پیشنهاد ویژه خود را تحت عنوان «الهامی از زنان» ارائه داد. این سرویسدهی برای خانمها در چهار هتل مجلل تحت نظر آکور (هتلهای امگالری) صورت میگرفت. منوی غذایی سبک ویژه بانوان، انتخاب مکان و اندازه اتاق با سلیقه خودشان، فروش لباس و محصولات مراقبت زیبایی و... از جمله خدمات این هتلها بود. جولی گرگوار، مدیر عامل گروه هتلداری آکور فرانسه، اظهار کرده است: «با این سرویسدهی آرم تجاری امگالری توانست بهترین آرم در زمینه مشتریمداری شود. این به لطف سرویسدهی منحصر به فرد و توجهات ویژه امکانپذیر شد. در این بخش توجه ویژه به جزییات، تفاوت قابل توجهی را باعث شد.» براساس آمار گروه آکور، خانمها در سال گذشته 43درصد مسافرانی را تشکیل دادند که به منظور کسبوکار سفر میکردند.