پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی‌های جهانی نشان داد

زنان ثروت را برای امنیت می‌خواهند

9 سال پیش ( 1393/10/3 )
پدیدآورنده : سارا گلچین  

در یک بررسی جهانی در‌خصوص نگرش زنان به بحث ثروت، اکثریت زنان شرکت‌کننده در تحقیق، ثروت را در فهرست اولویت‌های خود قرار ندادند. وقتی از بانوان خواسته شد تا موفقیت را از دیدگاه خود تصویرسازی کنند، ثروتمند شدن نخستین چیزی نبود که در ذهن شان نقش می‌بست. به‌جای ثروت، مادرها، دخترها و همسرها در اکثر کشورهای دنیا بیش از هر‌چیز نگران امنیت مالی برای خانواده خود هستند. 

این یکی از مهم‌ترین یافته‌های پژوهشی است که روی زنان و مردان 21 تا 69 ساله در امریکا، بریتانیا، چین و برزیل انجام شد. در‌حالی‌که دغدغه‌های اقتصادی هم در میان مردان و هم در ذهن بانوان در حال کاهش یافتن است، بیشتر پاسخگویان همچنان در باب روند پیشرفت این دغدغه‌ها نگران هستند. 

برپایه این بررسی که با پشتیبانی روابط عمومی شرکت فلیشمن هیلارد و هیرست مدیا انجام شد، نزدیک به 80درصد زنان گفتند که پول را در زندگی‌شان به داشتن قدرت یا روابط زناشویی موفق ترجیح می‌دهند...

همچنین نگاه موشکافانه‌تر به این بررسی نشان می‌دهد که انگیزه زنان از ترجیح دادن پول به چیزهای دیگر، داشتن امنیت مالی است نه وضعیت عالی مالی. 

نتایج این بررسی نه‌تنها از توانایی زنان در ثروت‌خواهی پرده برداشت، بلکه برای برنامه‌ریزان مالی هم مفید است. زنان امریکایی امسال انتظار داشتند که 18 تریلیون دلار درآمد داشته باشند که این رقم افزایش 50 درصدی را نسبت به پنج سال پیش نشان می‌دهد. در سطح جهانی، تا سال 2030، زنان کنترل دو‌سوم از ثروت را در اختیار خواهند گرفت. این بررسی همچنین نشان می‌دهد که زنان ترجیح می‌دهند به‌جای ریسک‌های هوشمندانه، به خرج‌های دم‌دستی‌تر مثل برنامه‌ریزی برای سفرهای خانوادگی یا بیرون رفتن به قصد خوردن بپردازند و کمتر علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری پول شان نشان می‌دهند. 

در‌واقع بی‌اعتمادی زنان به موسسات مالی گوناگون و برنامه‌ریزان مالی باعث شده تا بانوان برای تامین امنیت مالی خویش متکی به خود باشند. به‌عبارت ساده‌تر، از نظر زنان اکنون پول نگهداشتن برای خرج کردن در یک روز بارانی از گذاشتن پول در بانک بهتر است. 

او الیس، مشاور مالی، در‌این‌باره می‌گوید: «متاسفانه، سرمایه‌گذارانی که در سرمایه‌گذاری‌های خود در بازارهای گوناگون بسیار محتاطانه عمل می‌کنند، احتمال اینکه فرصت‌های دستیابی به امنیت بالای مالی را از دست دهند، بسیار زیاد است.»

این امر مهر تاییدی است بر این باور قدیمی: نه ریسک، نه سود. 

پس از رکود اقتصادی جهان در سال 2008 میلادی زنان بیش از پیش به تفکر بلندمدت درباره استراتژی مالی می‌پردازند. بیش از 75درصد از زنان بیشتر برایشان مهم است که آیا فرزندشان می‌تواند به یک کالج عالی برود یا خیر. در مجموع نتایج این تحقیق به برنامه‌ریزان مالی کلید برخورد با خانم‌ها در مسائل مالی را نشان داد. مسیر ثروت برای خانم‌ها از جاده امنیت مالی می‌گذرد و رسیدن به امنیت مالی برایشان از هر‌چیز حتی ثروتمند شدن مهم‌تر است. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sAv4HVul
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه