پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در آخرین روز از معاملات بورس اوراق بهادار تهران در این هفته، نماد معاملاتی بانک تجارت بازگشایی شد و بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشت. بر این اساس شاخص کل بیش از 560 واحد سقوط کرد و تا رقم 77 هزار و 414 واحدی افت کرد. نماد معاملاتی بانک تجارت پس از گذشت بیش از شش ماه از توقف نماد معاملاتی به قیمت هر سهم 670 ریال بازگشایی شد.

آخرین بار در روز توقف نماد معاملاتی، قیمت هر سهم بانک تجارت به قیمت پایانی 1004 ریال بسته شده بود. بدین ترتیب نماد معاملاتی بانک تجارت به عنوان دومین بانک بورسی پس از دستورالعمل بانک مرکزی برای اعمال ذخایر قانونی در صورت های مالی و تحقق زیان انباشته 270 ریالی به ازای هر سهم با کاهش حدود 33 درصدی در قیمت پایانی نسبت به آخرین قیمت بازگشایی شد.

پس از نماد بانک تجارت، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معدنی و صنعتی چادرملو، ایران خودرو و پارس خودرو بیشترین تاثیر منفی را برروی شاخص کل داشتند، اما در طرف مقابل نماد معاملاتی صنایع مس ایران با 45 واحد تاثیر مثبت در شاخص سعی کرد نگذارد دماسنج بازار سهام بیش از این افت کند.

جمع آوری سهام گروه فلزات اساسی توسط حقوقی ها

روز گذشته بازار سهام بازاری پرحجم بود که همزمان با بازگشایی نماد معاملاتی بانک تجارت و افزایش عرضه سهام در برخی نمادهای شاخص ساز شاهد تکاپوی معامله گران در گروه معدنی ها به ویژه سرب و روی، فلزات اساسی، تک  سهم های پالایشی و برخی تک  سهم های کوچک بود.

همزمان در گروه فلزات اساسی نیز با نوسانی شدن کامودیتی ها در بازارهای جهانی، این گروه با لیدری ملی صنایع مس ایران شاهد جمع آوری سهام از سوی معامله گران اغلب حقوقی بود. در گروه خودرویی ها اما در حالی قیمت سهام در ابتدای معاملات در بازه منفی قرار گرفت که همزمان با آغاز حراج تک قیمتی نماد بانک تجارت به تدریج با رشد همراه شدند.

افت کمتر از یک واحدی آیفکس

دست به دست شدن بیش از 279 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 209 میلیارد ریال در 24 هزار و 314 نوبت معاملاتی حاصل معاملات در بازارهای شش گانه فرابورس ایران بود. در جریان معاملات آخرین روز این هفته معاملاتی، بازار سهام میزبان نقل و انتقال نزدیک به 136 میلیون سهمی معادل 48 درصد از حجم کل بازارهای فرابورس در بیشتر از 18 هزار دفعه دادوستد بود.

ارزش کل معاملات مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نیز بیش از 327 میلیارد ریال معادل 31 درصد از ارزش کل بود. در این میان نمادهای «حریل» و «غگلپا» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص دادند به گونه ای که نزدیک به 17 میلیون سهم به ارزش بیش از 24 میلیارد ریال در نماد حریل و افزون بر 3 میلیون سهم به ارزش نزدیک به 45 میلیارد ریال در نماد غگلپا دست به دست شد. 

در روز 13 بهمن ماه، شاخص کل فرابورس با تاثیر منفی از جانب نماد شرکت های تولید نیروی برق دماوند و پالایش نفت لاوان در ارتفاع 849 واحدی ایستاد. این در حالی بود که آیفکس با کمتر از یک واحد افت مواجه شد. در همین حال نمادهای «شراز» و «سمگا» با کمتر از یک واحد اثر مثبت مانع از افت بیشتر آیفکس شدند.

همچنین عنوان بیشترین افزایش قیمت تا سقف 5 درصدی به نام نمادهای «غگلپا» و «سمگا» به ترتیب متعلق به شرکت های شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی ثبت شد و در مقابل، نمادهای «شتوکا» و «کتوکا» به ترتیب با 4.9 و4.7 درصد بیشترین کاهش قیمتی را به خود دیدند. 

روز گذشته شاهد معامله نزدیک به 447 هزار ورقه در بازار اوراق با درآمد ثابت در 595 نوبت معاملاتی به ارزش بالغ بر 395 میلیارد ریال بودیم و اسناد خزانه مرحله نهم با دادوستد افزون بر 132 هزار ورقه به ارزش بیش از 115 میلیارد ریال در صدر این بازار ایستاد. رصد معاملات بازار تسهیلات مسکن نیز نشان می دهد که در مجموع این بازار 58 هزار و 884 ورقه به ارزش بیش از 45 میلیارد ریال در 3 هزار و 456 نوبت دادوستد، معامله شد.

در این میان تسه9305 با 936 هزار ریال، کمترین قیمت و تسه9411 با 779 هزار ریال، بیشترین قیمت را به خود اختصاص دادند. همچنین در بازار شرکت های کوچک و متوسط که سرمایه گذاران نهادی و اشخاص حقوقی امکان خریدوفروش در آن را دارند نیز بیش از 55 هزار ورقه به ارزش نزدیک به 3 میلیارد ریال نقل و انتقال یافت.

ارتباط با نویسنده: sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/13nOCRtB
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه