پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
درآمد 18 میلیارد دلاری مدیرعامل شرکت آمازون در 3 ماه

رکورد تازه غول اینترنتی

8 سال پیش ( 1395/3/1 )
پدیدآورنده : حوریه توسلی‌نیا  

شرکت آمازون که قیمت سهامش برای نخستین بار از مرز 700 دلار گذشته، بار دیگر رکوردی تاریخی ثبت کرده است. بدین ترتیب دارایی جف بزوس، مدیرعامل این شرکت به رکوردی جدید دست پیدا کرده که او را در رتبه چهارم جهان جای می‌دهد.

داستان آمازون همچنان ادامه دارد و اعداد و ارقام افسانه‌ای آن نیز به افزایش سرسام‌آور خود ادامه می‌دهد. این گروه که چند فصل پیش به صورت اتفاقی کسب درآمد می‌کرد، اکنون به یکی از شرکت‌های جهانی مبدل شده است که سهامداران آن در دو سال اخیر بیشترین ثروت را به‌دست آورده‌اند.

رکورد تازه غول اینترنتی

نرخ صعود سهام شرکت آمازون به واقع خیره‌کننده است. سهامداران شرکت با نرخ رشد بلند‌مدت 244 درصد در پنج سال و 165 درصد در سه سال بسیار خوشحال و راضی به نظر می‌رسند. حتی در کوتاه‌مدت نیز این روند افزایش، سرعت اعجاب آوری داشته است. آمازون در یک سال 64 درصد سود و تنها درسه ماه گذشته 45 درصد سود داشته است.

در این میان سهامداری که بیشترین سود سهام را از آن خود کرده کسی نیست جز «‌جف بزوس‌»‌ ‌مدیر و پایه‌گذار شرکت آمازون که 18 درصد از سهام این غول تجارت الکترونیک را از آن خود کرده و بدین ترتیب در سه ماهه اخیرشاهد رشد 18 میلیارد دلاری سرمایه مجازی خود بوده است. رشدی که تقریبا معادل دارایی جهانی خانواده ‌«‌داسو‌»‌ ‌است که مجله ‌«‌چلنج ‌‌»‌ ‌آن را 17 میلیارد یورو برآورد کرده است. در نتیجه در سه ماهه گذشته درهر ثانیه 2200 دلار به ثروت او افزوده شده است.

این آمازون سودآور

مدیرعامل آمازون از این پس صاحب ثروت شخصی 61 میلیارد و 700 میلیون دلار است که با توجه به رده‌بندی شرکت ‌«‌بلومبرگ‌»‌ ‌در صفحه میلیاردر‌ها، جایگاه چهارمین فرد ثروتمند جهان را برای او به ارمغان آورده است.

سرمایه رئیس آمازون در سال 2015 بیش از 60 درصد افزایش داشته است که با این پیشرفت چشمگیر، ‌جف بزوس‌‌ ‌رقیب خود ‌مارک زوکربرگ، مدیرعامل ‌«‌فیس بوک‌»‌ ‌را که از افزایش 52 درصدی ثروت خود بسیار خرسند به نظر می‌رسد، پشت سر گذاشته است.

اما چرا سرمایه‌گذاران با چنین شوقی به سمت نام تجاری ‌«‌آمازون‌»‌ ‌جذب می‌شوند؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. دلیل این امر این است که بازار سرمایه‌گذاری اعتماد کاملی به چهار شرکت بزرگ دیجیتال گوگل، اپل، فیس بوک و آمازون دارد. این بازار بر چشم‌انداز پایدار و پیشرفت تدریجی این شرکت‌ها تکیه کرده است. این در حالی است که مدل کسب‌و‌کار شرکت آمازون از ابتدا بر پایه سودآوری بنا نشده بود و وضعیت به تدریج و خصوصا با افزایش پرقدرت سهام این شرکت در بورس تغییر کرد.

همچنین آمازون به‌طور ضمنی در ابتدای سال جاری طرحی برای خرید مجدد سهام این شرکت به ارزش 5میلیارد دلار داشت که به لحاظ اعداد و ارقام جذابیت عنوان این شرکت را افزایش می‌داد. اما از طرفی، وفاداری سهامداران تنها دلیل رشد این سهام نبوده است. از این پس برنامه راهبردی آمازون ارزش نقدی دارد.

بنابراین در این شرایط فقط تغییراتی در داده‌ها اتفاق افتاده و تحلیلگران از این پس چشم‌انداز روشنی را برای این گروه پیش‌بینی می‌کنند. آخرین ابراز خوشبینی مربوط به کارگزار معتبر ‌«‌برنشتاین‌»‌ ‌است که در یادداشت اخیر خود آورده که عملکرد آمازون همچنان رو به رشد است و در سطح بالاتری از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود پیش می‌رود.

آیا ‌«‌بزوس‌»‌ ‌به‌زودی ثروتمند‌ترین مرد جهان خواهد بود؟

مطالعات نشان می‌دهند که سهام آمازون با افزایشی 3.4 درصدی، مرز 700 دلار را پشت سر گذاشته و روی رقم 703 دلار متوقف شده است. با این حساب سرمایه این شرکت به 332 میلیارد دلار رسیده است. ‌«‌برنشتاین‌»‌ ‌نیز از این پس خرید سهام این شرکت را پیشنهاد می‌دهد که از نظر او قیمت هر سهم به رقم 1000 دلار خواهد رسید که به عبارتی 300 دلار بیشتر از ارزش کنونی هر سهم است. این پیشنهاد نوعی خیال‌پردازی در مورد چشم‌انداز بالقوه آمازون محسوب می‌شود.

به کمک این چشم‌انداز که کارگزاران برای آمازون ترسیم می‌کنند و ارزش قابل توجهی که این شرکت در بورس کسب کرده است، ‌‌جف بزوس ‌به زودی تمام شرایط لازم برای کسب نخستین رتبه‌ها در لیست ثروتمند‌ترین مردان در جهان را خواهد داشت.

تنها کاری که باید انجام بدهد پشت سر گذاشتن سرمایه‌داران بزرگی چون ‌«‌وارن بافت‌»‌ ‌سرمایه‌گذار آمریکایی، ‌«‌آمانسیو ارتگا»، مالک فروشگاه‌های ‌«‌زارا‌»‌ ‌و ‌«‌بیل گیتس»، بنیانگذار مایکروسافت خواهد بود!

منبع : BFMtv
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/or5KJzOW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه