سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران:

رکود مسکن شهرداری‌ها را در معرض ورشکستگی قرار داد

8 سال پیش ( 1394/9/4 )
 

رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران گفت: اکنون اغلب شهرهای کشور به دلیل رکود در بازار مسکن با چالش جدی روبه رو شده‌اند و در معرض ورشکستگی قرار گرفته‌اند. به گزارش مهر، حسین محمدپور زرندی در برنامه اقتصاد ایران با اشاره به اینکه اقتصاد شهری تلفیقی از اقتصاد خرد و کلان است و از هردو سطح آنها استفاده می‌کند، گفت: اقتصاد شهری به مطالعه اقتصادی مناطق شهری پرداخته و از ابزارهای علم اقتصاد برای تجزیه و تحلیل مسائل شهری استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه ابعاد اقتصاد شهری شامل کاربری اراضی شهری، مسکن شهری، حمل‌و‌نقل شهری، زیرساخت‌ها و تسهیلات شهری و مالیه شهری می‌شود، ادامه داد: این مفهوم مسائل اجتماعی - اقتصادی مانند فقر شهری و حاشیه‌نشینی و نیز مسائل جدیدتر مانند بازار کار شهری، آلودگی شهری و جرائم شهری را نیز شامل می‌شود. محمد‌پور زرندی با اشاره به اینکه نظام درآمدی شهرها ضمانت اجرایی ندارد، ادامه داد: امیدواریم در دولت تدبیر و امید لایحه نظام جامع درآمد شهرداری‌ها به سرانجام برسد.

566956548458689469468469464611111111111111111

رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری با بیان اینکه در شهرهای توسعه‌یافته بیش از ۶۰‌درصد از درآمدهای مدیریت شهری ماهیت پایدار دارد، ادامه داد: مابقی درآمدها نیز غالبا نیمه‌پایدار است در‌حالی‌که در کشور ما عملا وضعیت بالعکس است. وی با اشاره به اینکه اتکای درآمدهای شهری بر عوارض ساخت‌و‌ساز منجر به بی‌ثباتی درآمدی می‌شود، ادامه داد: اکنون اغلب شهرهای کشور به دلیل رکود در بازار مسکن با چالش جدی روبه رو شده‌اند و در معرض ورشکستگی قرار گرفته‌اند و حتی برخی توان پرداخت هزینه‌های جاری خود را نیز ندارند.

پورزرندی با تاکید بر اینکه باید با استفاده از تجارب شهرهای پیشرو سبد درآمدی شهرها را توسعه دهیم افزود: دریافت عوارض بر خدمات شهری، بسترسازی برای ورود بخش خصوصی، مشارکت مردمی و فعال‌سازی نهادهای پولی و بانکی در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد. رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با اشاره به اینکه در گذشته تنها یک‌درصد از تسهیلات نظام بانکی به سمت پروژه‌های شهری هدایت شده است، ادامه داد: این در حالی است که در سطح دنیا این رقم به بیش از ۴۰‌درصد می‌رسد.

رئیس هیات‌مدیره انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با بیان اینکه بدون شک شهرها، در متن پارادایم پایداری قرار دارند زیرا امروزه شهرها، مسئول ۷۵‌درصد مصرف انرژی جهانی، ۸۰‌درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای و اصلی‌ترین تولید‌کننده ضایعات در جهان هستند، گفت: شهرها از بعد زیست‌محیطی هم تهدید به شمار می‌آیند و هم فرصت. تهدید از آن جهت که تمرکز بالای جمعیت، تولید، مصرف انرژی، آب، کالا و خدمات در یک مکان، فشار بسیار شدیدی را بر محیط‌زیست محلی و منطقه‌ای و جهانی وارد می‌آورد و فرصت از این جهت که می‌توانند با مشارکت مردمی در صیانت از منابع طبیعی نقش بازی کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EXzdCyqF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه