شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وقتی کونیگ‌زگ در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال گذشته، مدل «رگرا» را در قالب یک کانسپت به نمایش گذاشت، آمار عملکرد اعلام شده برای آن، تهاجمی سنگین به قلمرو فراری، پورشه و مک‌لارن محسوب می‌شد. ولی اکنون که یک سال از آن زمان می‌گذرد، رگرا در فرم تولیدی‌اش در نمایشگاه ژنو معرفی شده و خوشبختانه آمار عملکرد آن دقیقاً‌ همان حالت علمی‌تخیلی موجود در کانسپت سال پیش را دارند. البته «رگرا» دقیقاً جواب کونیگ‌زگ به هایپرکارهای هیبریدی پورشه، مک‌لارن و فراری نیست و این افتخار مختص مدل دیوانه‌وار و مگاکار One:1 است. در مقابل، کونیگ‌زگ در مدل رگرا، در واقع برای پیشی گرفتن از مدل جدید بوگاتی شیرون تلاش کرده است.

63346347347357346433473578458345734623447343کونیگ‌زگ رگرا که از تنظیمات بسیار سفارشی در شاسی استفاده می‌کند، از یک موتور ۵ لیتری دو توربوشارژر V-8 برای پیشرانه بهره می‌برد که قدرت خود را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. در همین حال، سه موتور الکتریکی برای اضافه کردن نیروی پیشرانه کار گرفته شده‌اند که ۲ تای آنها به چرخ‌های عقب متصل هستند و موتور دیگر به میل‌لنگ مرتبط است. این موتورها انرژی خود را از پک باتری ۴/۵ کیلووات‌ساعت و ۸۰۰ ولتی دریافت می‌کنند. 

کونیگ‌زگ این سیستم پیشرانه هیبریدی منحصر به فرد را «دایرکت درایو» نام نهاده است که در آن سیستم انتقال قدرت در رگرا با یک سیستم هیدرولیک متصل به چرخ دنده انتهایی جایگزین می‌شود. وقتی رگرا از حالت ایستاده شروع به حرکت می‌کند، کوپلینگ هیدرولیک باز می‌شود و پیشرانه خودرو به صورت کامل با موتور الکتریکی تأمین می‌گردد. وقتی خودرو به راه می‌افتد، کوپلینگ بسته می‌شود و موتور الکتریکی برای پُر کردن قسمت پایین منحنی گشتاور، به میل‌لنگ می‌پیوندد. 

حالا از اعداد و ارقام عجیب‌وغریب برای قدرت رگرا بگوییم. خروجی سیستم پیشرانه این خودرو، در مجموع برابر ۱۵۰۰ اسب‌بخار و ۲۰۰۰ نیوتن‌متر است. در نتیجه این هایپرکار سوئدی می‌تواند در عرض ۲/۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، برای شتاب این خودرو ممکن است چندان سرعت بالایی نباشد؛ چرا که رگرا می‌تواند در ۶/۶ ثانیه، سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۱۰/۹ ثانیه، سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. همچنین برآورد کونیگ‌زگ از زمان رسیدن رگرا به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۲۰ ثانیه است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای داشته باشیم، یک پورشه 918 اسپایدر که از هر نظر یک هایپرکار محسوب می‌شود، نسبت به رگرا به ۳ ثانیه زمان بیشتر نیاز دارد تا به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

به گفته کونیگ‌زگ، مدل تولیدی رگرا نسبته به کانسپتش در سال گذشته، ۳ هزار تغییر داشته و این آپگریدها چیزی بیشتر از پوسته ظاهری هستند. استفاده از ساختار سبک فیبر کربنی باعث شده تا رگرا به وزن نسبتاً کم ۱۵۹۰ کیلوگرم دست پیدا کند. این در حالی است که این خودرو از یک بسته بزرگ باتری نیز بهره گرفته است.

* منبع: automobilemag

463463463473457342462362462473473472462426

342356236234734734724636246247357358358352347

5644763473457346234624642734733472462346247

246246234624242346423634763433463463466

734634734573573462424624734573457242462462442373

373476246246247345783572345724624

4573534634634734733734623462362346247624724724

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3IYt5uCi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه