پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در پایان معاملات بازار سهام، شاخص کل بورس منفی بود و ۹۹ واحد افت کرد. بیشترین اثر منفی بر روند حرکتی دماسنج بازار سهام هم در روز گذشته توسط نمادهای معاملاتی پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان رقم خورد. بازار سهام در ادامه روند کم حجم و کم‌رمق خود شاهد درجا زدن نماگرهای خود بود، بازاری که خبرهای ناامیدکننده بازار نفت مانع هرگونه خودنمایی تقاضا در آن شده است و بیشترین تاثیر بر ریزش بازار سهام را نمادهای پالایشی به عهده داشتند به‌طوری که سقوط آزاد قیمت جهانی نفت در روزهای اخیر باعث شده تا فعالان بازار سهام در شرایط بهت و سردرگمی به چشم‌انداز مبهم بورس خیره شوند.

در گروه فرآورده نفتی با کاهش قیمت نفت، اکثر نمادهای گروه پالایشی در صف فروش قرار گرفتند و این کاهش قیمت سایر گروه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داد. نمادهای پالایش نفت تهران، پالایش نفت تبریز، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت بندرعباس و سرمایه‌گذاری صنعت نفت تشکیل صف فروش را دادند. پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی درباره بدتر شدن وضع کنونی عرضه بیش از مقدار نفت سبب شد قیمت آن طی معاملات دیروز به پایین‌ترین میزان خود در ١١ سال گذشته نزدیک شود.

انتشار خبرهای مثبت در روزهای بد بازار

روز گذشته شاهد شروعی منفی در بازار سهام بودیم و اکثر گروه‌ها همسو با شاخص کل در حرکت بودند.می‌توان گفت نمادهایی که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند از طریق معاملات بلوکی انجام گرفتند. در میان تمام خبرهای بد پیرامون بازار، روز گذشته صنایع شیمیایی فارس با موافقت سازمان بورس برای افزایش سرمایه 562 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها روبه‌رو شد.

در نماد معاملاتی مهندسی صنعتی روان فن‌آور نیز تاییدیه حسابرس و بازرس قانونی این شرکت برای افزایش سرمایه 50‌درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و سود انباشته به بازار اعلام شد. در نماد معاملاتی پارس آریان نیز پیشنهاد هیات‌مدیره این شرکت به مجمع عمومی فوق‌العاده برای افزایش سرمایه 22درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات منتشر شده است.

آغاز منفی بانکی‌ها و خودرویی‌ها

گروه بانک معاملات خود را منفی آغاز کردند ولی بیشتر نمادها کم‌کم همسو با شاخص کل افت کردند، به جز بانک گردشگری که روندی مثبت داشته و در صف خرید قرار گرفت. بانک پاسارگاد درحالی طی یک‌سال اخیر با بازدهی منفی 16 درصدی سهام و پوشش 27 درصد از سود 285 ریالی هر سهم در نیمه اول سال شده که طبق ارزیابی موسسه بین‌‌المللی بنکر به‌عنوان بانک سال ایران برای سال 2015 انتخاب شده است.

سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با اعلام مزایده دارایی ارزشمند و ۴۵۰ میلیارد تومانی بانک ملی ایران از افزایش ۱۴تومانی سود هر سهم به‌طور مستقیم و در صورت فروش بلوک ۵۱.۷درصدی خبر داد. در گروه خودرو و ساخت قطعات اکثر نمادها معاملات را در بازه مثبت شروع کردند ولی با گذشت زمان و از ساعات میانی بیشتر نمادها به بازه منفی سقوط کردند.

ادامه کاهش آیفکس

معاملات روز گذشته فرابورس ایران با خریدوفروش 64 میلیون و 950 هزار ورقه بهادار در 11 هزار و 324‌نوبت به ارزش 400 میلیارد و 760 میلیون ریال به پایان رسید و آیفکس در پایان با کاهش 3.7 واحدی نمایانگر عدد 678.98 شد. معامله‌گران فرابورسی بیشترین حجم معاملات خود را در روز جاری به دادوستد 5 میلیون و 20 هزار سهم سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین به ارزش 21 میلیارد ریال اختصاص دادند و نماد شرکت‌های بهمن دیزل، ذوب‌آهن اصفهان و بانک دی پربیننده‌ترین نمادها بودند.

همچنین بیشترین افزایش قیمت مربوط به سهام بیمه نوین و پس از آن فن آوا و تدبیرگران فارس و خوزستان بود و در سوی دیگر بازار هم قاسم ایران، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت تهران با بیشترین افت قیمت روبه‌رو شدند و اوراق تسهیلات مسکن در بازه 700 تا 718 هزار ریال دست به دست شد. در بازار ابزارهای نوین مالی، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله یک میلیون سهم بیشترین حجم معاملات ETF را از آن خود کرد و اوراق مشارکت شهرداری شیراز با دادوستد 100 هزار ورقه بهادار، بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت را داشت.

خریدوفروش اسناد خزانه اسلامی در روز گذشته با قیمت 944 هزار و 156 ریال به پایان رسید و نرخ بازده تا سررسید این اوراق با 0.84 درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل، معادل 25.92درصد شد. گفتنی است، نماد معاملاتی شرکت قاسم ایران پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی و نماد معاملاتی شرکت بیمه سامان پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و ارائه اطلاعات پیش‌بینی با سرمایه جدید با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50درصد بازگشایی شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gw3IvWkG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه