یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بازار سهام روز گذشته با افزایش 667.99 واحدی به کار خود پایان داد. این در حالی بود که شاخص کل در میانه بازار حدود 800 واحد رشد را تجربه کرده بود و سپس به این میزان کاهش یافت.کاهش تدریجی شاخص کل در نیمه پایانی بازار دیروز به‌دلیل شناسایی سود سهامداران در اغلب سهم‌های شاخص ساز رخ داده است. بررسی سهم‌های موردنظر نشان می‌دهد که اکثر سهم‌های مهم بازار به مـقـاومـت‌های حساسی رسیده‌اند و به همین دلیل سهامداران حرفه‌ای در حال شناسایی بخشی از سود خود هستند. روز یکشنبه حقوقی‌ها خریدهای گسترده‌ای در بازار داشتند و ارزش معاملات روز دوشنبه بازار هم در سطح مقبولی قرار داشته است، با این وجود به نظر می‌رسد که استراتژی غالب سهامداران حرفه‌ای بازار در این شرایط احتیاط است.

از این روی روزهای آینده می‌تواند برای بازار سهام تعیین‌کننده باشد و شاخص کل باید راه خود را به سوی شکست مقاومت‌های پیش رو یا حرکت به سمت نخستین حمایت‌ها تعیین کند. حرکت جدید شاخص کل که پیش از لغو تحریم‌ها آغاز شد تاکنون بدون وقفه ادامه داشته و نیاز به یک اصلاح در آن احساس می‌شود.حرکت در جای چند روز گذشته شاخص کل برای شکست مقاومت مهم 77‌هزار واحد بوده است که با پیشروی و پس روی‌هایی همراه بوده است.

شاخص کل اگر نتواند تا چند روز آینده این مقاومت را بشکند با یک اصلاح مهم مواجه می‌شود که می‌تواند سهم‌های مهم بازار را به سطوح قیمتی جذابی برساند اما در صورت شکسته شدن مطمئن این مقاومت، سهم‌های بازار قله‌های جدیدی خواهند ساخت و شاخص کل به ترتیب تا 84‌هزار و 89‌هزار واحد می‌تواند صعود کند.

رشد 11 واحدی آیفکس

معاملات 26 بهمن‌ماه 1394 بازار فرابورس با خریدوفروش 457‌میلیون و 540‌هزار ورقه بهادار در 36‌هزار و 756 نوبت به ارزش یک‌هزار و 820‌میلیارد ریال به اتمام رسید؛ آیفکس هم 11 واحد نسبت به دیروز رشد کرد و به رقم 810.61 واحد رسید. ذوب‌آهن اصفهان با دادوستد 155‌میلیون و 760‌هزار سهم بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام را در بازار فرابورس به‌نام خود ثبت کرد.

سهام قاسم ایران در کنار مرجان‌کار و مواد ویژه لیا بیشترین افزایش قیمت را داشتند و در سوی دیگر بازار، سهام شرکت‌های قند چهارمحال، قند شیروان و نیرو سرمایه با بیشترین افت قیمت روبه‌رو شد. هر برگه اوراق تسهیلات مسکن نیز در محدوده 890 تا 910‌هزار ریال معامله شد و بیشترین قیمت اوراق مربوط به نماد دی‌ماه 94 بود.

در بازار اول 58‌میلیون و 130‌هزار ورقه بهادار به ارزش 129‌میلیارد و 600‌میلیون ریال دادوستد شد و بیشترین حجم معاملات در نماد سرمایه‌گذاری مسکن تهران رخ داد. همچنین، 322‌میلیون و 180‌هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 938‌میلیارد ریال خریدوفروش شد و ذوب‌آهن اصفهان رکورددار حجم و ارزش معاملات در این بازار بود.

خزانه اسلامی در صدر بیشترین ارزش معامله

بیشترین حجم و ارزش معاملات ETF به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خریدوفروش 12‌میلیون و 530‌هزار سهم به ارزش 154‌میلیارد ریال اختصاص یافت. معاملات ثانویه واحدهای سرمایه‌گذاری عادی قابل معامله ETF هستی‌بخش آگاه در نماد «آگاس1»، از دیروز در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز شد.

علاوه بر این، بیشترین حجم معاملات در بازار اوراق با درآمد ثابت هم متعلق به دادوستد 97‌هزار و 705 ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا5» و بیشترین ارزش معاملات در نماد «اخزا2» به میزان 83‌میلیارد ریال بود و در مجموع 262‌هزار و 434‌هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی با ارزش 22‌میلیارد و 660‌میلیون ریال در روز گذشته دادوستد شد.

در پایان معاملات دیروز، نماد معاملاتی شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه و همین‌طور ثبت معاملات توافقی نماد معاملاتی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و نماد معاملاتی شرکت سیمان مجد خواف جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده صاحبان سهام در روز چهارشنبه، متوقف شد. ضمن آنکه، نماد معاملاتی شرکت مهندسی صنعتی روان فناور پس از برگزاری مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده صاحبان سهام، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 5درصد، بازگشایی شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SHEqu2it
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه