یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
دیدار رئیس‌جمهور ایران با رئیس مجلس سنای فرانسه

روحانی: شناسایی حامیان تروریسم دشوار نیست

8 سال پیش ( 1394/9/30 )
 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه با «ژرار لارشه» رئیس مجلس سنای فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس‌جمهور ایران در این دیدار گفت: ایران و فرانسه باید از فضای پساتحریم و پسابرجام برای گسترش روابط و همکاری‌ها در همه عرصه‌های مورد علاقه، بیش از پیش استفاده کنند. او همکاری ایران و فرانسه در روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 و دستیابی به توافق را آغاز خوبی برای ایجاد تحرک در روابط تهران – پاریس برشمرد و خاطرنشان کرد: سفر مقامات و هیات‌های بلندپایه اقتصادی و سیاسی فرانسه به ایران پس از توافق هسته‌ای نشان داد که دستیابی به توافق، سرآغازی برای ایجاد تحرک و توسعه همکاری‌ها و روابط میان دو کشور است.

روحانی، فرانسه را کشوری مهم در اروپا دانست و با اشاره به روابط نزدیک و سنتی دو کشور، اظهارداشت: حضور امام خمینی (ره) در نوفل‌لوشاتو، نام فرانسه را در اذهان مردم ایران به‌یادماندنی کرده است و ملت ایران، فرانسه را به عنوان کشوری دارای مردمانی بافرهنگ می‌شناسد.

5753573574358358358383535853558534846

رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به ضرورت توسعه مناسبات و همکاری‌های نزدیک مجالس دو کشور، این روابط را موجب تقویت پایه‌های مناسبات تهران – پاریس در دیگر بخش‌ها دانست و گفت: ایران و فرانسه سال‌ها در بخش‌های مختلف همکاری و مشارکت‌ خوبی با یکدیگر داشته‌اند و امروز در فرصت پساتحریم شرایط بسیار مناسب است تا از فضاهای اقتصادی به‌وجود آمده به خوبی استفاده کنیم.

روحانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در صورت پایبندی طرف مقابل به تعهداتش، به تمامی تعهدات خود در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند بوده و به آن عمل خواهد کرد، گفت: برجام ثابت کرد که مسائل مهم بین‌المللی با منطق و مذاکره قابل حل و فصل است و این می‌تواند به‌عنوان الگویی برای حل و فصل سایر مسائل بین‌المللی از طریق گفت‌وگو باشد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تسلیت حادثه اخیر تروریستی در فرانسه به دولت و ملت این کشور و با اشاره به اینکه «این حادثه و سایر حوادث تروریستی اخیر نشان داد که تروریسم تهدید و خطری بزرگ برای همه کشورها و ملت‌ها است»، گفت: ایران امیدوار است عاملان این جنایت‌ها هر چه زودتر به دست عدالت سپرده شوند.

رئیس‌جمهوری حضور گروه‌های تروریستی و ایجاد ناامنی و رعب توسط آنها را یکی از مشکلات امروز منطقه و جهان دانست و با اشاره به لزوم رایزنی بیشتر ایران و فرانسه در جهت حل مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی، افزود: امروز گروه‌های تروریستی نظیر القاعده و داعش سودای تسلط بر منطقه را دارند و می‌خواهند این منطقه را به جولانگاه خود تبدیل کنند که این خطری برای جهان است و همه باید برای کاهش قدرت این گروه‌های تروریستی تلاش و مشارکت کنند.

روحانی از نفت و مواد مخدر به‌عنوان دو منبع اصلی درآمد گروه‌های تروریستی یاد کرد و با تأکید بر اینکه همه باید دست به دست هم داده و توان مالی این گروه‌های تروریستی را محدود کنند و در نهایت آن را از بین ببرند، گفت: متأسفانه امروز برخی کشورها با ارائه امکانات و سلاح از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند که البته شناسایی حامیان گروه‌های تروریستی کار دشواری نیست.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اگر همه در برابر گروه‌های تروریستی متحد شوند، پیروزی و موفقیت قطعی است، گفت: نباید اجازه دهیم برخی کشورها برای رسیدن به اهداف خود از ابزار گروه‌های تروریستی استفاده کنند. روحانی با اشاره به بحران سوریه و ضرورت مبارزه با تروریسم به‌عنوان اولویت اصلی در این کشور با محوریت مردم، ارتش و دولت مرکزی، گفت: اگر ساختار سیاسی در سوریه نیاز به اصلاح داشته باشد، این فقط از طریق برگزاری انتخاباتی آزاد و اراده مردم سوریه باید انجام شود.

روحانی، مهربانی، دوستی و عدالت را نخستین پیام ادیان الهی برشمرد و گفت: نباید اجازه دهیم که اقدامات تروریستی به نام ادیان انجام شود و باید تروریست‌ها و اقدام‌های تروریستی آنان را از ادیان آسمانی جدا بدانیم و اجازه ندهیم تروریست‌ها از نام دین برای دستیابی به اهداف خود سوء‌استفاده کنند. رئیس‌جمهوری اظهار امیدواری کرد ایران به‌عنوان کشوری باثبات در منطقه و فرانسه به‌عنوان کشوری قدرتمند در اروپا و جهان بتوانند همکاری‌ها و اقدامات خوبی در زمینه حل و فصل مسائل و مناقشات منطقه‌ای و بین‌المللی با هم داشته باشند.

ژرار لارشه، رئیس مجلس سنای فرانسه نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس‌جمهوری و تقدیر از پیام همدردی رئیس‌جمهوری و ملت ایران با مردم فرانسه درخصوص حوادث تروریستی اخیر این کشور، گفت: دولت و مجلس فرانسه اهمیت زیادی برای سفر رئیس‌جمهوری ایران به پاریس قائل هستند و امیدواریم این سفر در آینده‌ای نزدیک انجام گیرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/sc0LboOd
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه