دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روبات انسان نما رونمایی شد

8 سال پیش ( 1394/8/26 )
 

روبات انسان نمای «سورنا 3» که نخستین و پیشرفته‌ترین روبات انسان‌نمای کشور و یکی از هفت روبات برتر انسان‌نمای جهان است، دوشنبه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد. این روبات که محصول دانشگاه تهران و یکی ازهفت روبات انسان نمای برترجهان است با قدی برابر 190 سانتیمتر و وزنی حدود 98 کیلوگرم در زمره روبات‌های انسان‌نما با اندازه واقعی انسان بالغ قرار دارد.

246113613613613624612461313613

محمود نیلی احمد‌آبادی رئیس دانشگاه تهران، محمود کمره‌ای رئیس پردیس دانشکده‌های فنی این دانشگاه و جمعی از استادان در مراسم رونمایی سورنا3شرکت داشتند. این روبات در مقایسه با نسل دوم آن از 31 درجه آزادی برخوردار است و سرعت گام‌برداری در سورنای 3 به 7 دهم کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است. این روبات توانایی شناسایی اشیای از پیش تعیین شده، تشخیص وتعقیب صورت افراد در تصویر و تشخیص وضعیت بدن افراد را دارد. از 31 درجه آزادی سورنا 3، 12 درجه آزادی در پاها، 16 درجه آزادی در دست‌ها، دو درجه آزادی در گردن و یک درجه آزادی در کمر قرار دارد.

با ارتقای سطح هوشمندی، اکنون سورنا 3 می‌تواند اشیا را تشخیص داده و موقعیت آن را برای گرفتن جسم در اختیار سیستم کنترلی قرار دهد، همچنین شناسایی و تعقیب صورت افراد در حال حرکت از دیگر قابلیت‌های سورنا 3 است. همچنین این روبات قابلیت بینایی و شنیدن مجموعا 200 کلمه (فارسی)را دارد. روبات سورنا 2 از قابلیت بینایی و شنوایی برخوردار نبود. این روبات همچنین دارای توانمندی‌های حرکتی روی سطوح ناصاف، حرکت روی سطح شیب‌دار، پله، دور زدن، حرکت رو به عقب و کنار، شوت زدن و برداشتن و تحویل اشیا را دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7HvG0jOE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه