بسیاری از صاحبان کسبوکار گمان میکنند که در نظر گرفتن هدایا برای مشتریان بهترین راه برای جلبنظر آنهاست،
اما من اعتقاد دارم که به جای دادن هدایا و جوایز غیرمنتظره به مشتریان میتوانید با رضایتنامه از برترین خدمات شرکای کاری خود سپاسگزاری و قدردانی کنید و بیشترین نتیجه را بگیرید. برخی از بهترین شرکای بازاریابی که میتوانید داشته باشید، کسبوکارها و خدماتی هستند که با تکیه به آنها میتوانید کسب کار خود را پیش ببرید. آنها مشتریان را به شما ارجاع میدهند و به این ترتیب شما را در اینترنت تا حد امکان در معرض دید قرار خواهند داد. همچنین این نوع سرویسها و کسبوکارها عامل ایجاد گروهی از back linkها به سمت وبسایت شما محسوب میشوند.
بهعنوان مثال، من مدتهاست که یکی از طرفداران پروپاقرص awber.com هستم، زیرا این سرویس به من کمک میکند تا امور بازاریابی از طریق ایمیل را بهطور فوقالعادهای مدیریت کنم. من چند سال پیش یک رضایتنامه بسیار عالی برای آنها ارسال کردم و تا به امروز همچنان آن را در سایت خود به همراه یک back link به وبسایت من قرار دادهاند. هزاران بازدیدکننده از همان لینک به سایت من مراجعه کردند.
تاکنون اگر یک مقاله ارزشمند در فضای مجازی یا یک پست سودمند در یک وبلاگ خواندهام، همواره یک کامنت برای آن گذاشتهام یا اینکه یک ایمیل برای آنها ارسال و آن را تحسین کردهام. من همچنین به آنها اجازه میدهم تا در صورت نیاز از کامنت من با اهداف تبلیغاتی استفاده کنند. با این کار هم من به آنها کمک میکنم و هم آنها به من. این روش هیچ هزینهای برای من ندارد و وقت چندانی هم از من نمیگیرد، اما نتایجی دارد که بعضا غیرقابل باور است.