پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

روز سه شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افزایش حجم و ارزش معاملات همراه بود، چنانکه در بازار، شاهد پیشی گرفتن تقاضا از عرضه بودیم که منجر به رشد شاخص کل بورس شد. همچنین شاخص کل بورس در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با افزایش 116.7واحدی به رقم 74313.6 واحد رسید. گروه های سرمایه گذاری ها، محصولات شیمیایی و سیمان، آهک و گچ اثر منفی و گروه های خودرو و ساخت قطعات، مواد و محصولات دارویی و بانک ها و موسسات مالی و اعتباری اثر مثبت روی شاخص کل بورس داشتند.

رشد 116 واحدی شاخص کل با پشتوانه حجم معاملات

همچنین جو فروش در گروه های سیمان، آهک و گچ، بیمه و صندوق بازنشستگی و شرکت های چندرشته ای صنعتی و جو خرید در گروه های خودرو و ساخت قطعات، تسهیلات مسکن و فلزات اساسی مشاهده شد. با وجود جو مثبت در بازار سهام، در حال حاضر فعالان بازار سهام به جای بررسی بنیادی و تکنیکالی شرکت ها، براساس شایعات و اخبار اقدام به نوسانگیری کرده و این موضوع باعث شده تا نوسانات بازار و رفتار هیجانی در بورس شدت یابد. در عین حال در گزارش های سه ماهه نخست سال جاری نیز انتظار تغییر محسوسی نمی رود و اگر تغییری ایجاد شود در شش ماهه دوم سال 95 و ابتدای سال آینده ایجاد خواهد شد.

با گروه های بازار سهام

روز گذشته نمادهای گروه فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای، مجددا با افزایش تقاضا مواجه شد. در این گروه که شرکت های پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان به جهت برگزاری مجمع بسته شده اند، شاهد معاملات متعادل پرحجم تری بودیم. در گروه استخراج زغال سنگ، شاهد افزایش قیمت سهام قابل معامله بودیم و مجددا شرکت زغال سنگ نگین طبس با صف خرید مواجه شد. تنها سهمی که در این گروه در محدوه منفی 0.8 معامله شد، شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود بود.

در گروه کاشی و سرامیک، از هفت نماد فعال و قابل معامله این گروه، سه شرکت با افزایش قیمت و چهار شرکت با کاهش قیمت همراه بود. نکته جالب توجه این گروه شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا بود که مانند چند روز متوالی گذشته با صف خرید بسته شد به طوری که به علت ندادن حجم مبنا قیمت پایانی آن تغییر چندانی نمی کند. احتمالا در روز های آینده باید شاهد رفع گره معاملاتی در این سهم توسط ناظر باشیم.

گروه لاستیک و پلاستیک جزو گروه هایی بود که مورد استقبال سهامداران قرار گرفت به طوری که شرکت های ایران تایر و درخشان تهران با صف خرید به کار خود پایان دادند. یکی از دلایل استقبال سهامداران را می توان بعد تکنیکالی و در کف قیمتی و حمایتی نمادهای این گروه دانست. در گروه خودرو و قطعات ساخت، به طور کلی شاهد معاملات مثبت و متعادلی بودیم.

از 23 نماد قابل معامله در این گروه، 18 شرکت با افزایش قیمت و پنج شرکت با کاهش قیمت همراه بودند. گروه فلزات اساسی، شاهد استقبال سهامداران از این گروه شد، چنانکه شرکت های ملی سرب و روی ایران، فروسیلیس ایران، آهن و فولاد ارفع و فولاد خراسان با صف خرید بسته شدند و در مقابل شرکت فرآوری مواد معدنی ایران تنها صف فروش این گروه بود. همچنان یکی از دلایل استقبال سهامداران حقوقی و حقیقی در این گروه بحث افزایش قیمت های جهانی است.

در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات، شاهد معاملات نسبتا خوبی بودیم. در این گروه شاهد دومین روز هستیم که نماد کرمان صف خرید خود را حفظ می کند. در گروه بانک ها و موسسات اعتباری، شاهد معاملات متعادل رو به مثبت بودیم و اکثرا در نزدیکی صفر تابلو به کار خود پایان دادند.

روند صعودی شاخص کل فرابورس

معاملات 29 تیر 1395 بازار فرابورس با خریدوفروش 571 میلیون و 610 هزار ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 78 میلیارد و 240 میلیون ریال در 39 هزار و 902 نوبت پایان یافت. بیشترین حجم معاملات روز گذشته در نماد بانک دی با دادوستد 30 میلیون سهم به ثبت رسید و بالاترین ارزش معاملات نیز به میزان 42 میلیارد ریال در همین نماد رقم خورد. شاخص کل فرابورس با ادامه روند صعودی به میزان 8 واحد، نمایشگر عدد 780.08 شد و در این میان، نماد پالایش نفت تهران، پتروشیمی زاگرس و تولید نیروی برق دماوند بیشترین تأثیر مثبت را بر آیفکس داشتند.

همچنین بیشترین افزایش قیمت روز سه شنبه به سهام شرکت های تدبیرگران فارس و خوزستان، پالایش نفت تهران و صنایع نسوز توکا اختصاص یافت و بیشترین افت قیمت نصیب سرمایه گذاری مسکن پردیس و بانک گردشگری شد. بالاترین حجم و ارزش معاملات ETF مربوط به صندوق سرمایه گذاری آرمان آتی کوثر با معامله یک میلیون و 250 هزار سهم به ارزش 14 میلیارد ریال بود و پس از آن صندوق سرمایه گذاری اعتمادآفرین پارسیان و گنجینه آینده روشن بیشترین حجم معامله را داشتند.

علاوه بر این، بیشترین حجم معاملات اوراق با درآمد ثابت مربوط به دادوستد 200 هزار ورقه اسناد خزانه اسلامی بود ضمن آنکه ارزش معاملات در نمادهای اسناد خزانه اسلامی به 596 میلیارد ریال رسید. همچنین، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در محدوده 900 تا 960 هزار ریال معامله شد و بیشترین افت قیمت اوراق مربوط به نماد اردیبهشت 94 بود. طی رور گذشته نماد معاملاتی شرکت بیمه دی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام و شرکت داروسازی تولید دارو پس از برگزاری جلسه هیأت مدیره در خصوص افزایش سرمایه و ارائه اطلاعات پیش بینی با سرمایه جدید، بازگشایی شد.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xg3ihmwU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه