در آســتانه انتــشار گـزارش مالی سه ماهه دوم فیس بوک، کارشناسان وال استریت برآورد خود از درآمد قابل توجه این شبکه اجتماعی از آگهی های تجاری را منتشر کردند. براساس محتویات موجود در برآورد وال استریت، اپلیکیشن اشتراک عکس اینستاگرام یکی از نقاط قوت فیس بوک در کسب درآمدهای بیشتر از پخش تیزرهای تجاری محسوب شده است.
در این راستا اریک شریدان، یکی از تحلیلگران مؤسسه UBS در یادداشتی خطاب به سرمایه گذاران گفت رشد سریع میزان سفارش آگهی برای شبکه اجتماعی اینستاگرام غافل گیر کننده بوده و از برآوردها و انتظارات اولیه ما بسیار بیشتراست. این اظهارات در حالی مطرح می شود که مؤسسه UBS با انتشار گزارشی اعلام کرد که انتظار می رود میزان درآمد اینستاگرام از پخش آگهی های تجاری تا پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی به 550میلیون دلار برسد.
در این میان با وجود آنکه مدیران فیس بوک جزییات مربوط به درآمدهای خود را منتشر نکرده اند، اریک شریدان معتقد است که 330میلیون دلار از درآمد 5میلیارد و 380میلیون دلاری فیس بوک در سه ماهه نخست سال 2016 میلادی از محل پخش تیزرهای تبلیغاتی در اینستاگرام محقق شده است. تحلیلگر مؤسسه UBS در یادداشت خود می گوید: با در نظرگرفتن روند روبه رشد نرم افزار اشتراک عکس اینستاگرام در 9 ماه گذشته و رشد پایدار و قابل توجه کاربران آن، که تعدادشان هم اکنون به 500میلیون نفر می رسد، ما انتظار داریم میزان درآمد اینستاگرام تا پایان سال جاری میلادی به 2میلیارد و 270میلیون دلار برسد.
لازم به ذکر است به عقیده کارشناسان و تحلیلگران حوزه فناوری اطلاعات، روند رو به رشد شبکه اجتماعی اینستاگرام که از سال گذشته میلادی آغاز شده بیانگر آن است که این نرم افزار اشتراک عکس در مدت یک سال به یک تجارت 2میلیارد دلاری بدل شده است.