جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

چیـــــن پــروژه راه انـدازی بـــزرگ تریـــن رادیوتلسکوپ جهان را به اتمام رساند. این پروژه به منظور دریافت سیگنال های احتمالی از سیارات و ستاره های دیگر راه اندازی شده، به دنبال کسب اطلاعاتی از کهکشان، منظومه شمسی و قسمت های کشف نشده جهان است.

این تلسکوپ که به نام Fast شناخته می شود، سازه ای عظیم و غول آسا به قطر 500 متر است که در استان جنوبی Guizhou واقع شده است.

برخلاف یک تلسکوپ نوری که برای ایجاد یک تصویر بزرگ تر روی نور تمرکز می کند، تلسکوپ رادیویی روی امواج صدای ارسال شده از نقاط دور کهکشان فارغ از اینکه یک موج طبیعی است یا دارای منشأ علمی تمرکز می کند.

این پروژه عظیم که با بودجه ای 140 میلیون پوندی احداث شده، تماما توسط مهندسان و شرکت های فضایی چینی انجام شده که این موضوع بیانگر جاه طلبی های پکن در زمینه حضور جدی در فضا و ماموریت های فضایی بوده و نشان دهنده عزم جدی چین برای افزایش دانش فضایی خود است.

در این راستا مقامات چینی میلیاردها دلار هزینه برنامه های فضایی و علمی این کشور کرده و همزمان برنامه نظامی فضایی خود را به منظور رقابت با سایر قدرت های نظامی فضایی در جهان پیگیری می کنند. راه اندازی دومین ایستگاه فضایی چین اوایل ماه جاری میلادی از جمله اقدامات پکن در جهت کاهش فاصله خود با کشورهایی نظیر ایالات متحده و روسیه به شمار می رود.

محققان بر این باورند که رادیوتلسکوپ Fast به جست وجوی امواج گرانشی و رادیویی از ستاره ها و کهکشان ها با هدف یافتن حیات فرازمینی هوشمند خواهد پرداخت. گفتنی است براساس اخبار منتشر شده انتظار می رود بزرگ ترین رادیوتلسکوپ جهان در ماه سپتامبر سال جاری میلادی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز و کهکشان و ستاره ها را رصد کند.

Qian Lei از محققان فعال در این پروژه یافتن رازهای خلقت و نحوه به وجود آمدن جهان هستی را از جمله اهداف اصلی رادیوتلسکوپ Fast عنوان کرده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MYLZub07
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه