پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات روز سه‌شنبه با رشد 51 واحدی در ارتفاع 62 هزار و 840 واحدی قرار گرفت. بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام نیز توسط نمادهای معاملاتی مربوط به سهم‌هایی است که از رفع تحریم‌ها بیشترین سود نصیب‌شان می‌شود. سهم‌هایی از گروه‌های بانک و حمل‌و‌نقل با اقبال فعالان بازار سهام مواجه شدند. بسیاری از فعالان بازار سهام معتقدند که چهار گروه بازار یعنی گروه بانکی، حمل‌و‌نقل، تجهیزات و پیمانکاری و خودرویی بیشترین تأثیر آنی و مثبت را از توافق برجام خواهند پذیرفت و مستعد رشد و اقبال بازار بیشتری هستند.

از نکته‌های قابل توجه بازار سهام روز گذشته تقویت حجم و ارزش معاملات در آستانه اجرای توافق برجام شاهد روندی متعادل بود. از جمله مواردی که باعث کاهش اوج‌گیری شاخص کل شد نزدیک شدن به موعد تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها و تکاپوی حقوقی‌ها برای بستن حساب‌ها در پایان ماه بود که در پایان معاملات به افزایش عرضه بر تقاضای سهام انجامید.

تعدیل مثبت بیش از 15 درصدی مبین

از مهم‌ترین شنیده‌های بازار نیز می‌توان به تعدیل مثبت بیش از 15 درصدی پتروشیمی مبین طی چند روز آینده، تعدیل منفی بیش از 20 درصدی تکادو در بازار پایه فرابورس، تعدیل مثبت بیش از 12 درصدی سرمایه‌گذاری دارویی تأمین و جمع‌آوری حق تقدم‌های لیزینگ صنعت و معدن توسط چند شرکت حقوقی اشاره کرد.

گروه خودرویی با نزدیکی به توافق برجام و انتظارات فعالان بازار از رونق گروه خودرو، شاهد اقبال بازار و رشد خوب سهام خودرویی در بازار بود، به‌طوری که سهامی چون سایپا طی روزهای اخیر بازدهی بیش از 20 درصدی برای سهامداران خویش به ارمغان آورده است.

در گروه حمل‌و‌نقل با افزایش انتظارات از نهایی شدن و اعلام رسمی آغاز توافق برجام در سطح بین‌الملل، شاهد استقبال گرم فعالان بازار از سهم‌های گروه حمل‌و‌نقلی به‌خصوص حمل‌و‌نقل دریایی نظیر کشتیرانی ایران، تایدواتر خاورمیانه و توسعه خدمات دریایی و بندری سینا بودیم. کشتیرانی پس از لغو تحریم‌ها خطوط مستقیم خود را از کشورهای آسیای شرقی و شمال چین به سمت بنادر خلیج‌فارس گسترش داده و خط کشتیرانی خلیج‌فارس به اروپا را نیز احیا می‌کند.

رشد 0.75 درصدی حجم معاملات فرابورس

حجم معاملات فرابورس ایران روز گذشته رشد 0.75 درصدی را نسبت به روز دوشنبه تجربه کرد.معامله‌گران در روز سه‌شنبه، 22 دی‌ماه شاهد دادوستد 306 میلیون اوراق بهادار به ارزش 983 میلیارد ریال در 26 هزار و 494 دفعه معاملاتی بودند که حجم معاملات نسبت به روز گذشته با رشد 75/0درصدی روبه‌رو شد.

شاخص فرابورس نیز با کاهش سه واحدی در رقم 701 واحد توقف کرد. نماد معاملاتی بانک حکمت ایرانیان با خریدوفروش 23 میلیون سهم به ارزش 32 میلیارد ریال بیشترین حجم معامله را در میان اوراق بهادار معامله شده در بازارهای اول، دوم و پایه به خود اختصاص داد. بررسی معاملات فرابورس ایران همچنین نشان می‌دهد نماد شرکت ذوب‌آهن اصفهان با ارزش معاملاتی در رقم 33 میلیارد و 800 میلیون ریال در پی دادوستد 17 میلیون سهم بالاترین ارزش مبادلات را به نام خود ثبت کرده است.

دیروز درحالی‌که نماد شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب و توکاریل در میان سایر نمادها بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند، نماد شرکت‌های پتروشیمی مارون، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان و ذوب‌آهن اصفهان بیشترین تأثیر منفی را بر این شاخص داشتند. در همین حال در جریان معاملات فرابورس ایران، نمادهایی که بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند شامل توکارنگ فولاد سپاهان، صنایع فولاد آلیاژی یزد و توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی بودند.

ضمن اینکه نمادهای بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار، قاسم‌ایران و شرکت سرمایه‌گذاری اعتلا البرز بالاترین رشد قیمت را نسبت به روز دوشنبه تجربه کردند. روز گذشته اجاره مپنا با معامله 44 هزار و 570 ورقه با ارزش بالغ بر 44 میلیارد ریال درصدر بیشترین حجم و ارزش اوراق با درآمد ثابت ایستاد. در عین حال در میان  ETF ها نیز صندوق سرمایه‌گذاری اعتمادآفرین پارسیان با دادوستد یک‌میلیون و 450 هزار ورقه بهادار، همانند روز قبل بیشترین حجم معاملات را از آن خود کرد. در بازار ابزارهای نوین مالی معاملات اسناد خزانه اسلامی با رشد قیمت 264 ریالی و با نرخ پایانی 962 هزار و 174 ریالی پیگیری شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GrStlcDW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه