جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
دور دنیا

دولت چین، پول تزریق می‌کند

8 سال پیش ( 1394/10/16 )
 

نگرانی از سیستم مالی چین دولت این کشور را وادار کرده است قدم‌های عملی برای حمایت بردارد. دولت این کشور در نخستین اقدام عملی، نزدیک به 20 میلیارد دلار به سیستم مالی کشور تزریق کرده است.کاهش رشد اقتصادی چین از سال گذشته به سال جدید رسیده است و دوشنبه بازارهای این کشور 7 درصد سقوط داشتند. روز سه‌شنبه هم بازارها بالا و پایین داشتند و شرکت‌های بازار با افت ارزش در سهام مواجه شدند. گزارش‌ها از چشم‌انداز نامناسب اقتصادی در چین در سال جدید و همین‌طور بالاگرفتن تنش‌های سیاسی در خاورمیانه عامل بی‌ثباتی بازارها در چین بوده‌اند.

سقوط سهام شرکت‌های چینی در بازار چنان شدید بود که دولت چین برای نخستین بار از یک راهکار مخصوص شرایط اضطراری استفاده کرد. بازارها در چین آخرین ماه سال گذشته میلادی، بعد از سقوط بی‌سابقه در تابستان به ثبات رسیده بودند. در تابستان، میلیاردها ضرر در بازارهای چین ثبت شده بود.بعد از آن اتفاق‌ها، بانک مرکزی چین نرخ بهره را کاهش داد و قوانین مالی را اصلاح کرد. یکی از راهکارهای آنها این بود که سهام با حمایت پول دولت خریدوفروش شوند.

در واقع بسیاری از خریدها توسط «تیم ملی» چین که گروهی از سرمایه‌گذاران مورد حمایت دولت هستند انجام شده است. آخرین اقدام دولت چین، تزریق میزان نسبتا زیادی پول به بازار بوده است. این راهکار، در راستای همان سیاست قبلی حمایت دولتی از بازار است. در تمامی گزارش‌های بین‌المللی درباره شرایط اقتصاد در سال جدید میلادی، چین به عنوان کشور قدرتمندی که با کاهش رشد اقتصادی مواجه است معرفی شده است.

دولت چین هم اخیرا اعتراف کرده که با کاهش رشد اقتصادی مواجه و دستورهای بنیادی در این باره صادر کرده است. یکی از راهکارها برای جبران کاهش رشد اقتصادی، توقف طر‌های زیرساختی در این کشور است. تزریق پول به سیستم مالی چین هم در چارچوب سیاست‌های کلان این کشور است تا کاهش رشد اقتصادی را جبران کند. رشد اقتصادی چین در سال گذشته به زیر 7درصد رسیده است و حالا در آسیا، این هند است که رشد بیشتری از نزدیک‌ترین رقیب اقتصادی خود خواهد داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eSkmhaj7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه