شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مـدیـرکـل دامـپـزشکی آذربایجان‌شرقی، گفت: تامین امنیت و خودکفایی غذایی از مقوله‌های مهمی است که دولت اهتمام جدی به آن دارد.
بهراد زندیه، اظهار کرد: توسعه پایدار که در بحث اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های دولت نیز بر آن تاکید شده است، ‌بر افزایش صادرات و کاهش واردات توجه دارد.
وی افزود: سازمان دامپزشکی به‌صورت جدی و قاطع بر بهداشت فرآورده‌های خام دامی نظارت دارد و در این زمینه استان آذربایجان‌شرقی در رتبه نخست کشور ایستاده است.
زندیه گفت: از سال 90 تاکنون با نظارت بهداشتی که روی فرآورده‌های خام تولیدی توسط کارشناسان این اداره کل صورت گرفته تمام فرآورده‌های استان سالم و تعداد آلودگی‌ها بسیار ناچیز بوده و هیچ جای نگرانی در استان وجود ندارد. وی با اشاره به مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام افزود: برای جلوگیری از پیشگیری بیماری لمپی اسکین دراستان، 210 هزار رأس دام اصیل و دورگه در دامداری‌های صنعتی و سنتی واکسینه شدند.
مدیر کل دامپزشکی استان گفت: در‌حال‌حاضر 10میلیون واحد دامی در سطح استان موجود است که از نظر تولید فرآورده‌های دامی، جزو پنج استان برتر هستیم. وی ادامه داد: میزان خدمات‌رسانی اداره کل دامپزشکی با توجه به میزان امکانات و اعتبارات این اداره کل بسیار بالاست و مردم با اطلاع‌رسانی‌های به‌موقع در‌خصوص جرائم صورت گرفته و همکاری با اداره کل دامپزشکی برخی کمبودهای امکاناتی و بودجه‌ای اداره کل را جبران می‌کنند.  زندیه با بیان اینکه طبق نمونه‌برداری‌های انجام شده در سه سال اخیر توسط اداره کل دامپزشکی کشور، مسیر و سیستم تولید استان آذربایجان‌شرقی بهداشتی شناخته شده است، ادامه داد: در بخش آبزیان بیماری به نام VHS در بین ماهی‌های پرورشی سردآبی شیوع داشت که با اطلاع‌رسانی به‌موقع و همکاری پرورش‌دهندگان ماهی این بیماری بدون هیچ تلفاتی در استان مهار شد.
مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه رایج‌ترین بیماری‌های دامی آبله و تب برفکی هستند، افزود: در میان طیور بیمارهای CRD و نیوکاسل رایج‌ است.
وی با بیان اینکه میادین دام استان به صورت سنتی شکل پیدا کرده و تبدیل آنها به شکل استاندارد با مشکلات بسیاری روبه‌روست ادامه داد: در سه سال گذشته 15 کشتارگاه غیراستاندارد و سنتی به دلیل غیربهداشتی بودن تعطیل شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/k4qPrwBh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه