پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: پدیده زندگی مجردی در دختران با توجه به زیرساخت‌های فرهنگی برای جامعه ما مسائل خاص خود را به دنبال دارد. فهیمه فرهمندپور در جلسه شورای اداری خراسان رضوی، با بیان اینکه به دنبال ایجاد یک ادبیات مشترک بین مدیران میانی کشور در حوزه مسائل زنان و خانواده هستیم، اظهار کرد: آنچه باعث افت‌و‌خیز وضعیت زنان و جایگاه خانواده در جوامع مختلف می‌شود، بر خلاف تصورها امکانات و مشکلات اقتصادی نیست، بلکه ریشه این امر در نوع نگرش به مسئله زنان و خانواده است. 

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه باید مسئله زنان را مسئله خانواده دانست، گفت: زمانی که درباره زنان صحبت می‌شود باید دغدغه‌های خانواده را در نظر گرفت و امنیت زنان مسئله‌ای است که اگر تمام جامعه به آن توجه نکنند، مشکل حل نمی‌شود. 

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه امروز 9 تا 10 درصد معتادان جامعه زنان هستند، افزود: زمانی مسئله اعتیاد، مردانه تلقی می‌شد که اگرچه در آن زمان آسیب اصلی اعتیاد به زنان و خانواده بازمی‌گشت؛ اگر مرد خانواده معتاد باشد زن خانواده را نگه می‌دارد اما وقتی زن معتاد می‌شود خانواده عملا از دست می‌رود. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر الگوی اعتیاد در زنان تغییر یافته است، اظهار کرد: در گذشته سن اعتیاد زنان بالا بود و این افراد از مخدرهای سنتی استفاده می‌کردند اما امروز متوسط سن اعتیاد زنان به 27 سال کاهش یافته است و عمدتا به مخدرهای صنعتی گرایش دارند. 

فرهمندپور با اشاره به اینکه در بحث مهاجرت به شهرها با پدیده جدید «زنانه‌تر شدن الگوی مهاجرت» مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: امروزه دختران برای تحصیل به شهرها می‌آیند و ماندگار می‌شوند که حاصل این امر زندگی مجردی است و پدیده «زندگی مجردی» در دختران برای جامعه ما با توجه به زیرساخت‌های فرهنگی معضلات خاص خود را به دنبال دارد. 

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده برهم خوردن تعادل جنسیتی در دانشگاه‌ها را یکی دیگر از مسائل و مشکلات حوزه زنان دانست و گفت: هر چند که افزایش ورودی دختران به دانشگاه‌ها مایه مباهات است اما تعادل جمعیتی در دانشگاه‌ها تغییر کرده و اکنون 60 درصد ظرفیت دانشگاه‌ها به دختران اختصاص یافته که این امر خود تبدیل به یک مسئله شده است. در گذشته نه چندان دور برای حل این مسئله به اعمال سهمیه علیه ورود دختران به دانشگاه‌ها روی آوردند که از نادرست‌ترین شیوه‌های مدیریت این مسئله بود. گرایش دختران به دانشگاه بیش از پسران است زیرا غیر ‌از ادامه تحصیل گزینه‌ دیگری پیش رو ندارند و تنها اتفاقی که با ادامه تحصیل رخ می‌دهد این است که با ورود دختران به دانشگاه، بلاتکلیفی آنان به مدت چهار سال به تعویق می‌افتد و بعد از آن با معضلات پیچیده‌تری مواجه می‌شوند. 

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه هیچ حوزه و دستگاهی به تنهایی نمی‌تواند مسائل و مشکلات زنان را به تنهایی حل کند، افزود: باید عزم ملی و جدی در این راستا وجود داشته باشد زیرا با حل مشکلات حوزه زنان بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه نیز حل خواهد شد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tcEp28rZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه