شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

صادرات نفت روسیه به چین، ژاپن و کره جنوبی 25‌درصد افزایش یافته است که شاید این مسئله باعث نگرانی کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌ویژه عربستان از کاهش سهم نفت آنها در این بازارها شود.  به گزارش بلومبرگ و براساس آمارهای دولتی، سهم روسیه از بازارهای آسیایی 8.7 درصد شده که نسبت به 7.2 درصد سال 2013 افزایش یافته است. کل واردات چین، ژاپن و کره جنوبی که بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان منطقه هستند در سال 2014 به 592 میلیون تن رسید.

براساس این گزارش در عوض با کاهش میزان صادرات عربستان سعودی، از 146 میلیون تن در سال 2013 به 142 میلیون تن در سال 2014 رسیده است. سهم قطر به 7.4 درصد یعنی حدود 30 میلیون تن و سهم قطر هفت درصد کاهش یافت. براساس این گزارش، عربستان سعودی برای اینکه بتواند سهم خود را در بازارهای جهانی حفظ کند تخفیف ویژه‌ای برای خریداران نفتی خود در نظر گرفت. در حال حاضر تولید‌کنندگان بزرگ نفتی جهان روی بازارهای آسیایی تمرکز کرده‌اند به دلیل اینکه بازارهای اروپا با تقویت نفت شیل ضعیف‌تر شده است.

براساس آمارهای آژانس‌ بین‌المللی انرژی تولید‌کنندگان نفت آسیا احتمالا در سال 2015 بازارهای نفت آمریکا را هم نشانه‌گیری کنند. از آنجایی که روسیه میزان عرضه نفت خود را در آسیا افزایش داده، کمک می‌کند که این کشور به مشکلات به وجود آمده از تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت غلبه کند.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KFnwUHbt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه