چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر نیرو با اشاره به کاهش روند خشک شدن دریاچه ارومیه طی دو سال 93 و 94 که از 2.5‌میلیارد مترمکعب در سال 86 به 0.1‌میلیارد مترمکعب در سال 93 رسیده است، گفت: با فعالیت‌های انجام شده به هدف تثبیت وضعیت موجود سطح آب دریاچه ارومیه دست یافته‌ایم. به گزارش ایرنا، حمید چیت‌چیان روز دوشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد که از سال آینده و با به نتیجه رسیدن اقداماتی که در دستور کار داریم روند احیای دریاچه ارومیه آغاز شود. وی با بیان اینکه در زمینه روند خشک شدن دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌های کشور مانند گاوخونی، بختگان، پریشان و هامون مشکلات بسیار جدی داریم، گفت: دولت یازدهم از بدو شروع فعالیت خود توجه و اهتمام خاصی برای حل مشکل تمام تالاب‌های کشور داشته و الحمدلله موفقیت‌های نسبی هم کسب کرده است.

چیت‌چیان با اشاره به تشکیل ستاد و کارگروه خاص برای احیای تالاب‌ها و دریاچه ارومیه از ابتدای فعالیت دولت یازدهم و عضویت تمام دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت نیرو در این ستاد، افزود: با تعیین مجری ستاد، اعتبارات ویژه‌ای برای این کار مورد تصویب قرار گرفت و اقدامات لازم آغاز شد. وی کاهش سطح آب دریاچه ارومیه را ناشی از سه دلیل عمده بروز خشکسالی‌های پیاپی و کاهش بارندگی‌ها، افزایش درجه حرارت منطقه که باعث تبخیر زیاد آب شده و مصارف بیش از حد آب دانست و گفت: طی دو دهه گذشته مصارف آب کشاورزی در حوزه دریاچه بیش از سه برابر شده و عامل اصلی کاهش آب دریاچه بوده است.

وزیر نیرو گفت: تمام صاحب نظران سراسر دنیا اتفاق نظر دارند که روند احیای دریاچه ارومیه در یک دوره کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست و حداقل زمان لازم برای این کار یک دوره 10ساله است تا با اقدامات فشرده بتوان سطح آب دریاچه را به سطح اکولوژیک رساند. وی با اشاره به اینکه انجام بخشی از این اقدامات به وزارت نیرو واگذار شده است، گفت: کارها را آغاز کرده و طی دوسال گذشته تمام برنامه‌ها را مطابق اهداف پیش برده‌ایم. وی انتقال آب از حوزه‌های دیگر، توجه به آب ورودی به دریاچه و انتقال آب از داخل حوزه به دریاچه و صرفه‌جویی در آب کشاورزی را از دیگر اقدامات طراحی شده برای این دوره طراحی دانست و تاکید کرد: در سال 1393 توانستیم به اهدافی که پیش‌بینی شده بود، دست یابیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/O2oxUcQL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه