چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون فن آوری اطلاعات بانك ایران زمین گفت: امروز مفهومی به اسم بانكداری دیجیتال پیش روی ماست، كه با توجه به آن می توان گفت بانكداری الكترونیك ما اكنون یك بانكداری سنتی است و ما بعد از این باید به سمت بانكداری دیجیتال حركت كنیم.  

به گزارش روابط عمومی؛ فرهاد اینالوئی معاون فن آوری اطلاعات بانك ایران زمین، در جریان امضاء تفاهم نامه همكاری كارت های هوشمند چند منظوره این بانك و دانشگاه علم و فرهنگ در جمع اساتید واعضای هیات علمی این دانشگاه، مفهوم بانكداری دیجیتال را تشریح كرد.

اینالوئی سخن خود را اینگونه آغاز كرد كه به نظر شما بانكداری حال حاضر ما به چه سمت و سویی خواهد رفت؟ اینكه ما بتوانیم در یك لحظه پولی را از یك حساب به حسابی دیگر در نقطه ای دیگر از دنیا منتقل كنیم؛ این یعنی بانكداری الكترونیك؟ آیا بانكداری الكترونیك غیر از این چیز دیگری برای عرضه دارد یا نه؟ آیا تكنولوژی بیش از این هم می تواند به بحث بانكداری كمك كند؟

وی در پاسخ به این سوالات افزود: امروز مفهومی به اسم بانكداری دیجیتال پیش روی ماست، كه با توجه به آن می توان گفت بانكداری الكترونیك ما اكنون یك بانكداری سنتی است و ما بعد از این باید به سمت بانكداری دیجیتال حركت كنیم.

اینالوئی تصریح كرد: در آینده شعب بانكها به شكل امروزی وجود نخواهند داشت و دلیل آن این است كه مشتری ها هم در حال تغییر هستند و ابزارهایی كه استفاده می كنند دیجیتال است و این موضوعی است كه تمام بخش های بانك از جمله شعب، بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

معاون فن آوری اطلاعات اظهار داشت: در بانكداری دیجیتال ما دیگر با چشم بسته برای همه تبلیغ نمی كنیم، بلكه به صورت هوشمند مشتری به مشتری و با شناخت تبلیغ خواهیم كرد. در حوزه تبلیغات، بانك با شناخت مشتریان خود و با توجه به جنسیت، تحصیلات، شغل، درآمد، جایگاه اجتماعی و ... برای آنها بصورت اختصاصی تبلیغ می كند.

بطور مثال شما زمانی كه برای دریافت پول به ATM مراجعه می كنید با توجه به وضعیت شما بانك بسته ای از خدمات خود را برای شما كه دانشجو، استاد، پزشك و كارمند هستید تهیه و بر روی صفحه نمایش موبایل، ATM و سایر ابزارهای دیجیتال ارائه می كند.

اینالوئی ادامه داد: مشتری در بانكداری دیجیتال می تواند از پیش تعیین كند كه زمانی كه قصد استفاده از خدمات بانكداری دیجیتال را دارد تنها بخش های مورد نیاز او فعال باشد یعنی شما در مقابل دستگاه های ATM بانك هستید این دستگاه  از قبل توسط خود شما و برای استفاده خودتان شخصی سازی شده است.

وی در خصوص یكپارچگی سیستمهای دیجیتال در ارائه خدمات گفت: كانال ارتباط مشتری دیجیتال كانال خاص خودش است، شما می توانید كاری را در ATM شروع كنید، در اینترنت تمام و در موبایلتان پیگیری كنید. در حقیقت یكپارچگی این كانالهای ارتباطی به شما این امكان را می دهد كه هر تغییری در یكی از كانال ها در همه كانال های ارتباطی اعمال شود.

اینالوئی در خصوص چگونگی ارتباط مراكز دانش بنیان و كارآفرین با یك بانك دیجیتال اظهار داشت: ما در حال حاضر با استارتاپ ها و فین تك های زیادی روبرو هستیم. نحوه برخورد بانك دیجیتال با این شركت ها و مراكز از طریق مفهوم« بانكداری باز» خواهد بود.

وی افزود: در سیستم سنتی یا بانكداری الكترونیك بانك سرویسی را آماده می كرد و در اختیار مشتری قرار می داد و مشتری هم استفاده می كرد. اما مشتری محوری در بانكداری دیجیتال این فرایند را معكوس می كند.

امروزه این شركت های دانش بنیان هستند كه با تركیب خدمات یك محصول متفاوت تولید می كنند و آن محصول در اختیار همه قرار می گیرد و این یك نكته كلیدی است كه تا الان بانك در حال تولید محصول بود اما از این به بعد یك شركت فین تك با شناخت نیاز مشتری یك محصول تولید می كند و با كمك بانك آن را در اختیار مشتری قرار می دهد.

وی در انتهای سخنان خود افزود: بانك می تواند در حوزه های بانكداری باز، شعبه دیجیتال، روابط عمومی دیجیتال از پروژه های مختلف دانشجویی در سطح كارشناسی ارشد و دكترا كه در این زمینه انجام می شود حمایت كند و دانشجویان رشته های كارآفرینی، بازاریابی، علوم اجتماعی و فن آوری اطلاعات می توانند در این حوزه ها از حمایت بانكها برخوردار شوند.

بانك ایران زمین در راستای فعالیتهای توسعه ای خود در آینده نزدیك ضمن ارائه خدمات بانكداری دیجیتال تلاش خواهد كرد در حوزه های مختلف بانكداری دیجیتال محصولات جدیدی را به مشتریان خود عرضه كند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eh4TLHqj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه