جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ارتش‌ آمریکا در یک اقدام تاریخی اعلام کرده است که زنان این کشور می‌توانند در تمام فعالیت‌های نظامی مشغول به کار شوند. ‌اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانسی اعلام کرد «تا زمانی که این خانم‌ها واجد شرایط باشند و صلاحیت لازم را داشته باشند، می‌توانند به ما در مشاغلی که قبلا امکانش را نداشته‌اند با ما همکاری کنند.»وزارت دفاع آمریکا 200‌هزار جایگاه شغلی جدید نظامی برای خانم‌ها ایجاد کرده‌است. باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا این حرکت را «یک قدم تاریخی به جلو» خوانده‌ و گفته است که سبب قوی‌تر شدن ارتش این کشور می‌شود.

در این میان کاخ سفید در حال بررسی ایجاد تغییراتی در قانون خدمت سربازی است و یکی از این تغییرات ممکن است الزام زنان برای ثبت نام باشد. اما رئیس‌جمهور این کشور هنوز نظر قطعی خود را نسبت به اینکه زنان مثل گذشته از خدمات سربازی معاف باشند یا خیر را اعلام نکرده‌ است. براساس قوانین آمریکا، مردها موظف هستند 30 روز پس از تولد 18 سالگی‌شان برای خدمات نظامی منتخب این کشور ثبت‌نام کنند و تا 26 سالگی در این سیستم باقی‌ بمانند.

این بدان معنی است که این افراد در طول این مدت مشخص و هر زمان که کشورشان درگیر جنگ باشد ممکن است به خدمت اجباری سربازی خوانده شوند و اگر بعد از فراخوانده شدن از پیوستن به ارتش خودداری کنند مبلغ 250‌هزار دلار جریمه خواهند شد و امکان پیوستن به مشاغل دولتی و استفاده از امکانات دولتی را نخواهند داشت. براساس حکم عالی دادگاه آمریکا در سال 1981، زنان از ثبت‌نام برای خدمت سربازی در کشور آمریکا و مشاغل نظامی معاف اعلام شده‌اند. اما بنا بر نظر منتقدان، این حکم «تنها یک سیاست تبعیضی متعلق به دوره‌ای دیگر بوده ‌است.»

جودی پترسون، مدیر اجرایی سیستم شبکه‌ای جنبش زنان آمریکا می‌گوید: «ما از مناظره آزاد در مورد طرح وارد کردن زنان به سربازی اجباری و اینکه آیا زمان قوانین قدیمی به پایان رسیده‌است یا نه، استقبال می‌کنیم.»زنان آمریکایی حدود 2‌درصد از تلفات آمریکا در جنگ‌های عراق و افغانستان را تشکیل می‌دهند و تا به حال حدود 300‌هزار تن از این زنان به مناطق جنگی فرستاده شده‌اند.

در حال حاضر زنان در تعداد محدودی از کشورها چون کانادا در مشاغل نظامی مشغول به فعالیت هستند، اما مقامات نظامی معتقد هستند نیاز به زنان در بیشتر کشورهای عضو ناتو بسیار پایین است. از سال 2013 تا به حال وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی آن است که آیا زنان می‌توانند تمامی مشاغل و فعالیت‌های نظامی را انجام دهند یا خیر. نیروی دریایی آمریکا خواستار مانع شدن زنان از داشتن پست‌هایی چون پیاده‌نظام و مسلسل‌چی شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mxlgswc6
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه