جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

افت این روزهای بازار اتفاقی طبیعی است که پس از رشد پرسرعت ماه‌های گذشته رخ داده است و به‌طور قطع ادامه‌دار نخواهد بود. محمدعلی شهدایی کارشناس بازار سهام در گفت‌وگو با سنا، با اشاره به شرایط این روزهای بازار گفت: پس از یک رشد پرسرعت استراحت این روزهای بازار دور از ذهن نبود.

وی با اشاره به اینکه بازار سهام در بلند‌مدت چشم‌انداز روشنی خواهد داشت، به دلایل این موضوع اشاره کرد و گفت: در نگاه به وضعیت داخلی کشور با اجرای برجام بسیاری از مشکلات برطرف یا در حال رفع است و در عرصه بین‌المللی نیز احتمال افزایش قیمت مواد اولیه از جمله نفت و مشتقات آن می‌تواند در روند بازار سهام تأثیرگذار باشد.

این کارشناس بازار سهام با اشاره به معاملات گروه خودرو در بازار گفت: در این مدت بازار به‌شدت تحت تأثیر لیدری گروه خودرو قرار داشته است به‌طوری‌که با رشد این گروه، صعودی و با افت سهام این صنعت، راه نزول را درپیش گرفته است.

وی با تأکید براینکه تبعیت کل بازار از یک صنعت مبتنی بر تحلیل نیست، افزود: این دست از رفتارها هیجانی و زودگذر است و بازار با بازگشت به مدار تعقل راه خود را از گروه خودرویی جدا می‌کند و مسیر خود را بدون توجه به نوسانات این گروه ادامه می‌دهد.

به گفته شهدایی، بازار از این به بعد می‌تواند به گروه‌های معدنی، فلزی، نفتی و مشتقات نفت توجه بیشتری کند.

وی در پیش‌بینی وضعیت امسال بازار سهام در مقایسه با شرایط سال گذشته گفت: به‌طور قطع سال جاری روزهای بسیار بهتری در بازار سهام خواهیم داشت. سال گذشته تقریباً 10 ماه از سال بازار درگیر رکودی عمیق بود که علاوه بر مسائل داخلی، کاهش قیمت مواد اولیه در بازارهای جهانی نیز به این رکود دامن زده بود.

شهدایی چشم‌انداز قیمت‌های جهانی را برای سال جاری روشن ارزیابی کرد و افزود: رشد قیمت‌های جهانی در قیمت سهام بازار سهام ایران تأثیر‌گذار است. این کارشناس بازار سهام در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای رشد آهسته و پیوسته بازار و دور شدن سرمایه‌گذاران از هیجان‌های کاذب و زودگذر گفت: نوسان ذات بازار سهام است اما نباید درگیر شایعات و اطلاعات غلط شد و با احساس اقدام به خریدوفروش کرد.

وی به کاهش ابهامات و انتشار سریع اطلاعات توسط شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: این موارد می‌تواند به دور شدن از فضاهای هیجانی کمک کند. این کارشناس بازار سهام در ادامه این گفت‌وگو به سهامداران تازه‌وارد توصیه کرد برای سرمایه‌گذاری در بازار، توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد شوند که با مدیران خبره اداره می‌شود تا ریسک کمتری را متحمل شوند.

شهدایی به سرمایه‌گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری مستقیم در بازار دارند نیز این گونه گفت: پیشنهاد می‌کنم این گروه از سرمایه‌گذاران سهام بنیادی را انتخاب کنند و با نگاه بلند‌مدت، سهام چند صنعت متنوع را در پرتفوی خود نگهداری کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zQZ6UVlm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه