علم مدیریت، امروز بسیار گسترده شده و حوزههای گوناگونی را دربرگرفته است. شرایط فرهنگی، وضعیت اقتصادی و اوضاع اجتماعی، کارکرد، تئوریهای علمی در برخی کشورها را با دشواریهای زیادی روبهرو میکند. مدیریت عملكرد فرآیند مستمر برقراری ارتباط است كه بهصورت همكارانه بین كارمند و مدیر ارشد او در حال انجام است.
مدیریت عملكرد، نوعی سرمایهگذاری پیشاپیش است تا بتوانید به كاركنان خود اجازه دهید وظایف خود را انجام دهند. آنها خواهند دانست چه چیزی از آنها انتظار میرود، چه تصمیماتی را میتوانند به تنهایی اتخاذ كنند، كار خود را به چه شكلی باید انجام دهند و چه زمانی لازم است شما حضور داشته باشید.
ضعف بزرگ شرکتها و سازمانهای ایرانی پایین بودن عملکرد سازمانی و در نتیجه کاهش میزان بهرهوری است. شناخت روشهای بهبود عملکرد سازمان از طریق اتخاذ رویکردی انسانمحور و مبتنیبر تفکرات استراتژیک مدیریتی و هدفمندسازی کنشهای مدیریتی با روشهای عینی و عملی، موضوع مهمی است.
کتاب «درسهایی برای بهبود عملکرد سازمان» با تشریح این مفاهیم به شما کمک خواهد کرد که بهرهوری کارکنانتان را افزایش دهید، روحیه آنها را بهبود بخشید و عملکرد تکتک کارکنان را با اهداف سازمان خود هماهنگ کنید. نگارنده در این كتاب با عرضه 24 درس، گام به گام شما را به سمت اصلاح عملكرد سازمانتان و تصحیح رفتارها و روشهایی هدایت میكند كه به غلط در میان ما رواج دارند.
برخی از موضوعات این دروس عبارتند از: وظایف كاری اصلی كارمند، كاركنان و مدیران چطور با یكدیگر كار كنند تا عملكرد كاركنان بهبود یابد و موانع عملكرد كدامند و چطور میتوان آنها را به حداقل رساند یا از میان برداشت. این کتاب به قلم رابرت باکال و با ترجمه مجید نوریان در 69 صفحه به چاپ رسیده است.