جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اپل، گوگل و سایر شرکت‌های آمریکایی به‌زودی باید برای فعالیت در روسیه به دولت این کشور پول بپردازند. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از دولت خواسته است تا تغییراتی در قانون ایجاد کند که شرکت‌های اینترنتی بتوانند براساس آن تغییرات «شرایط برابر کاری بیشتری» داشته باشند. رسانه‌های روسیه اعلام کرده‌اند که این تغییرات در قوانین شامل اخذ مالیات از شبکه‌های اینترنتی خارجی هم می‌شود.کاخ کرملین اعلام کرده که پوتین تعدادی دستورات اجرایی امضا کرده ‌است که در میان آنها می‌توان به درخواست همکاری شش سازمان دولتی با جرمن کلیمنکو، مشاور اینترنتی رئیس‌جمهوراشاره کرد.

 در این درخواست پوتین از این شش شرکت خواسته است تا با همکاری با کلیمنکو، قوانین را طوری اصلاح کنند که شرایط یکسان کاری برای شرکت‌های خارجی اینترنتی که در روسیه فعالیت دارند ایجاد شود. این شش سازمان که متشکل از سرویس فدرال مقابله با انحصار، وزارت توسعه اقتصادی، وزارت امور مالی، سرویس مالیات دولتی و وزارت صنعت و تجارت هستند تا اول سپتامیر فرصت دارند با همکاری کلیمنکو پیشنهاد خود را ارائه دهند.

روزنامه Vedomosti روسیه در توضیح سیاست پوتین نوشته ‌است: «ایجاد شرایط کاری یکسان ممکن است شامل اخذ مالیات بر ارزش افزوده از شرکت‌های خارجی که در روسیه به ارائه خدمات اینترنتی می‌پردازند (مثل شرکت‌های گوگل و اپل) باشد.» دستور پوتین مبنی بر اخذ مالیات از شرکت‌های اینترنتی خارجی دو ماه پس‌ از آن اعلام شد که نمایندگان مجلس در مجلس عوام روسیه پیشنهاد دادند قانونی تصویب شود که براساس آن به خدمات و کالاهایی که از طریق وب‌سایت‌های شرکت‌های خارجی ارائه می‌شوند مالیات تعلق بگیرد.

کاخ کرملین در وب‌سایت خود نوشت که تصمیم رئیس‌جمهور مبنی بر پیشنهاد ارائه شده توسط سازمان توسعه اینترنت بوده ‌است که کلیمنکو رئیس آن است. کلیمنکو که در ماه دسامبر سال 2014 شخصا توسط پوتین انتخاب شده است در سال 2014 گفته بود اعمال ممنوعیت بر خدمات شرکت گوگل همانند چیزی که در چین وجود دارد ممکن است طی «2 تا 3 سال آینده» در روسیه هم اتفاق بیفتد.

وی اخیرا گفته است: «در حال حاضر شرکت‌های گوگل و فیس‌بوک با سازمان‌های اجرایی قانونی ما همکاری نمی‌کنند. احتیاجی به گفتن نیست که دیر یا زود آنها باید خودشان را با قوانین ما مطابقت دهند یا قلمروی فدراسیون روسیه را ترک کنند.»به گفته کلیمنکو، اگر شرکت‌های فناوری قصد ادامه ارائه خدمات در کشور روسیه را دارند باید مسئولیت‌هایی را بپذیرند و بدانند که در صورت خارج شدن شرکت‌های خارجی از این کشور شرکت‌های داخلی به سرعت پیشرفت کرده و جای آنها را می‌گیرند.

«چه اتفاقی خواهد افتاد اگر دولت ادامه فعالیت گوگل و فیس‌بوک را در روسیه ممنوع کند؟ جواب بسیار ساده است: شرکت‌های داخلی چون Yandex و سایر کشورها به میزان فعالیت خود می‌افزایند.»Yandex  یک شرکت اینترنتی روسی است که بزرگ‌ترین موتور جست‌وجوگر در روسیه را اداره می‌کند. این شرکت 60‌درصد سهام بازار روسیه را به خود اختصاص داده‌است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xrpOT9iG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه