جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بسیاری از سرمایه‌گذاران تا همین چند وقت پیش بر این باور بودند که شرکت اپل نخستین شرکتی خواهد بود که در سال 2016 به درآمد یک تریلیون دلاری دست خواهد یافت. اما رشد سریع شرکت گوگل سبب شده تا این سرمایه‌گذاران با تردید مواجه شوند و این سوال پیش بیاید که آیا گوگل از اپل پیشی خواهد گرفت! در بهترین شرایط در اوایل سال جاری، ارزش بازار محصولات اپل حدود 775 میلیارد دلار بود. ارزش بازار شرکت الفابت  (گوگل) در همان زمان تنها 366 میلیارد دلار بود.

اما با کاهش فروش آیفون در چند ماه اخیر، شرکت اپل با نوساناتی روبه‌رو شده‌است. یکی از دلایل کاهش خرید آیفون توسط کاربران، افزایش علاقه‌عمومی به گوشی‌های تلفن همراه هوشمندی است که با سیستم عامل اندروید گوگل کار می‌کنند. با آنکه شرکت اپل هنوز با ارزش‌ترین شرکت دنیاست، اما گوگل فاصله چندانی برای رسیدن به این شرکت ندارد.

ارزش بازار شرکت اپل در حال حاضر به 605 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده‌است، درحالی‌که ارزش بازار گوگل به 527 میلیارد دلار رسیده است. شاید 80 میلیارد دلاراختلاف، هنوز هم زیاد به نظر برسد ولی در حقیقت این‌طور نیست. شرکت گوگل برای پیشی گرفتن از اپل تنها به 15 درصد رشد ارزش احتیاج دارد. البته اگر ارزش بازار شرکت اپل در همین حد و بدون افزایش بماند.

به علاوه میزان ارزش سهام گوگل در سال جاری با رشد 43 درصدی روبه‌رو بوده‌است با آنکه سهام اپل 2 درصد کاهش داشته‌است. ابزارهای جست‌وجوی گوگل بیشترین سوددهی را داشته‌اند، به‌ویژه این شرکت از یوتیوب بیشترین درآمد را به دست آورده‌است.

برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که سود هر سهم برای گوگل در چند سال آینده، هر سال 17 درصد افزایش خواهد داشت. بنابراین به نظر می‌رسد در سال آینده هم گوگل کارکرد بهتری از اپل خواهد داشت.اگر سهام گوگل 25 درصد رشد داشته باشد و سهام اپل با 5 درصد کاهش روبه‌رو شود، ارزش بازار شرکت گوگل از اپل پیشی خواهد گرفت. آن‌وقت ارزش گوگل 660 میلیارد دلار خواهد بود و ارزش اپل 635 میلیارد دلار.

و اگر سهام شرکت گوگل با همین سرعت در سال آینده و سال 2017 بالا برود، از اپل پیشی خواهد گرفت. اما با این حال با توجه به گران‌تر شدن محصولات گوگل، نباید فراموش کرد که افزایش ارزش برای این شرکت آسان نخواهد بود. دنبال کردن رقابت بین گوگل و اپل در سال 2016 بسیار جالب و هیجان‌انگیز خواهد بود اما این را هم باید در نظر گرفت که شاید هیچ‌کدام از این شرکت‌ها نخستین شرکت با درآمد یک تریلیون دلاری نباشد.

شرکت آمازون و فیس‌بوک به سرعت توانسته‌اند 300 میلیارد دلار ارزش به دست بیاورند. همین‌طور ارزش بازار شرکت مایکروسافت هم به 450 میلیارد دلار رسیده است. با این حال باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام یک از این شرکت‌ها برای نخستین بار ارزش بازار یک‌تریلیون دلاری را از آن خود می‌کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/l6DtTRVP
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه