خانم سارا پروت، بنیانگذار کسبوکار Sprouter بهعنوان یک کسب وکار شبکهای است. او این کسبوکار را در سال 2009 تاسیس کرد. سمت خانم پروت در این کسبوکار مدیر ارشد اجرایی است. او مشاور کسبوکار Shopcaster هم است. خانم پروت رویکردی غیرسنتی و چند وجهی را در برندینگ و توسعه دادن محصول دنبال میکند. همین رویکرد دیدگاهی عملی برای آنهایی است که به دنبال ساختن جوامع، مشارکت بینقص با مخاطبان و استفاده از قدرت نفوذ وب هستند.
خانم پروت بهعنوان یکی از استخوانخرد کردههای کارآفرینی به راه و چاه راهاندازی یک کسبوکار تازه کاملا وارد است و به خوبی میداند با چه نکات و ابزاری میتوان یک کسبوکار را در مسیر موفقیت پرورش داد. او پیش از شروع Sprouter یک جامعه فرهنگی تاسیس کرد و در آن مجموعه پستهای استراتژیک گوناگونی داشت. او به حوزههای رسانههای اجتماعی، استارتاپها، فعالیتهای مرتبط با وب علاقهمند است و فعالیت دارد. همچنین از حامیان جامعهسازی و فعالیتهای وب است و تاکنون گفتوگوهای مختلفی در شبکههای گوناگون تلویزیونی درباره علاقهها و فعالیتهایش داشته است.
سارا پروت سرویسی را ارائه میدهد که طی آن کارآفرینان میتوانند به کارهای اجتماعی بپردازند، نکات و آموختههایشان را همرسانی کنند و پرسشهایشان را از سریعترین مسیر ممکن و در یک جامعه آماری مناسب مطرح کرده و پاسخ بگیرند. در اوایل کار این وبسایت که در سال 2007 راه افتاده خانم پروت فقط میتوانست بازخوردهایی از همکاران، دوستان و خانوادهاش بگیرد. این افراد هم تنها به ستایش کار او و حمایت از وی میپرداختند. او اما به دنبال پاسخ پرسشهایش در مورد سرمایهگذاریاش بود و به همین دلیل یک شماره تلفن در سایتش قرار داد و به گرمی هر چه تمام از کسانی که تماس میگرفتند، استقبال میکرد.
کسبوکار او یعنی Sprouter یک فضای آنلاین مشابه توییتر است که کارآفرینان میتوانند دور هم جمع شوند و برای نیازهای گوناگون خود پاسخ و راهحل بیابند. در این فضای برخط درباره همه چیز صحبت میشود: از ایدههایی برای نظارت بر محصول تا شیوههای نو برای سنجش تیم فروش، از یافتن سرمایهگذاران خاص تا درخواست برای معرفی به رسانهها، از معرفی و پیشنهاد شریک تا ایجاد انگیزه در کارآفرینان.
پروت که در حال حاضر 28ساله است، در کسبوکارش چهار کارمند دارد. همچنین اکنون از Sprouter پنج هزار نفر بازدید میکنند و خانم پروت قصد دارد فضایی از خبرنامه سایت را به تبلیغات اختصاص دهد. پروت اعتقاد دارد که رمز ماندگاری این وبسایت این است که بهصورت مداوم در حال گرفتن بازخوردهای متفاوت از کاربران مختلف است. او از این بازخوردها به خوبی برای بهتر کردن خدمات خود استفاده کرده و تلاش میکند مخاطبان بیشتری را راضی نگاه دارد. سارا پروت به خوبی مسیری را که برای رسیدن به این نقطه پیموده، به یاد میآورد و میداند که رسیدن به این نقطه سخت اما ممکن است.