پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

دانشگاه و صنعت شریک می‌شوند

8 سال پیش ( 1394/9/17 )
پدیدآورنده : فرصت امروز  

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌های این وزارتخانه برای تبدیل ارتباط صنعت و دانشگاه به شراکت خبر داد. بــه گــزارش خــبرنگار «فرصت‌امروز» روز گذشته علی اصغر توفیق، در نشستی خبری با تأکید بر اهمیت جایگاه و ارتباط مؤثر صنعت و دانشگاه گفت: برای تحقق ارتباط مؤثر به این دو نیازمند نگاه جدیدی دراین بخش هستیم که ایجاد شراکت در زمینه اجرای طرح‌ها از جمله اهدافی است که در ادبیات جدید به دنبال رسیدن به آن هستیم.

او با بیان اینکه در شرایط فعلی صنعت و دانشگاه به بلوغی رسیده‌اند که بخواهند با یکدیگر مشارکت کنند، اظهار کرد: برای اینکه این نگاه محقق شود، باید ابزار کار هم فراهم شود و هر دو طرف همه آورده خود را وسط بگذارند. آورده دانشگاه توان علمی و تحقیق آن است و آورده صنعت تأمین نیازهای موضوعی و مالی دانشگاه.

5657735869560760876 78 789 7989

توفیق با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه دستاوردها و پنجمین جشنواره تقدیر از برترین‌های پژوهش و فناوری، تصریح کرد: در سال‌های گذشته هفته پژوهش در دانشگاه‌ها برگزار می‌شد و صنعتگران صرفاً نقش ناظر را در دانشگاه‌ها بازی می‌کردند اما ما در نمایشگاه امسال از صنعتگران خواستیم که در این نمایشگاه حضور پیدا کنند تا تعامل بیشتری میان این دو گروه برقرار شود.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه با این شراکت خواسته‌ها و ‌منافع مشترک در جهت رسیدن به هدف مطلوب شکل خواهد گرفت، افزود: ‌در شرایط فعلی بخش صنعت ودانشگاه به بلوغ نسبی دست یافتند که با انجام شراکت، ‌هدف‌های آنی جای خود را به اهداف بلندمدت خواهد داد. او با بیان اینکه حضور صنایع در نمایشگاه مذکور، دو وجه دارد، گفت: حضور صنایع نشان‌دهنده توان صنایع در فعالیت‌های پژوهشی و خلق دانش‌های کاربردی است. همچنین صنایع می‌توانند در این نمایشگاه نیازها و مشکلات خود را بیان کنند.

توفیق با اطمینان از اینکه حضور صنایع در این نمایشگاه در ایجاد مشارکت با دانشگاه مثمرثمر خواهد بود، تأکید کرد: حدود سه ماه پیش ما نمایشگاهی کوچک را تحت عنوان کاربرد نانو در صنعت خودرو برگزار کردیم. از میان 10 محصولی که در این نمایشگاه ارائه شد اکنون سه محصول در مرحله امضای قرارداد است و دو محصول دیگر نیز به مرحله تولید انبوه رسیده‌اند. همین تجربه کوچک ما را به الزام حضور صنعتگران در نمایشگاه دستاوردها تشویق کرد.

معاون وزیر صنعت با اشاره به ظرفیت‌های قانون رفع موانع تولید برای ایجاد ارتباط بیشتر میان صنعت و دانشگاه، توضیح داد: در مواد 4، 31، 35 و 44 این قانون نحوه تأمین مالی پروژه‌های دانشگاهی برای صنعت مشخص شده است که به رفع نیاز‌های مالی دانشگاه کمک می‌کند. او همچنین درباره پیشنهادات این معاونت برای بودجه سال 95، بیان کرد: یکی از پیشنهادات ما این بوده که 500 میلیون دلار از محل بازگشت منابع صندوق ذخیره ارزی به تحقیقات و پژوهش در حوزه صنعت اختصاص داده شود. همچنین یک درصد از ارزش کالاهای وارداتی که تکنولوژی ساخت آنها در کشور موجود نیست، صرف مطالعه و تحقیق برای تولید همان محصولات شود. موضوع دیگر اختصاص یک درصد از کل اعتبارات هر دستگاه دولتی به پژوهش و فناوری است.

توفیق افزود: اختصاص 4‌هزار میلیارد از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اشتغال جوانان تحصیلکرده در صنایع است که ریسک صنعتگران را برای استخدام نیروهای جوان پایین می‌آورد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0eN7b6Im
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه