پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بنا بر پیش بینی روزهای گذشته، شاخص کل بورس در جریان معاملات بازار سهام با ثبت افزایش ۲۳۱واحدی، به ارتفاع ۷۸هزار واحد نزدیک شد. شاخص کل بورس همانند روزهای کاری هفته گذشته، از همان ابتدا با افزایش تقاضا روبه رو شد به طوری که بعد از گذشت 100دقیقه از بازار شاخص کل با رشد بیش از 240 واحدی روبه رو شد ولی از این زمان به بعد شاهد به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا در بازار بودیم. در عین حال در پایان معاملات بورس اوراق بهادار تهران، شاهد افزایش چشمگیر حجم و ارزش معاملات نسبت به روز کاری قبل بودیم. به این ترتیب در معاملات روز گذشته، تعداد یک هزار و 214 سهم اوراق بهادار به ارزش 6میلیارد و 99میلیون و 899هزار ریال در بیش از 78هزار نوبت معاملاتی دادوستد شد.

خیز شاخص کل برای مقاومت های جدید

با گروه های بازار سهام

در نخستین روز معاملاتی هفته گروه خودرویی در حالی با افزایش تقاضا به ویژه در نماد گروه سایپا مواجه بود که در سایر نمادهای معاملاتی این گروه از جمله ایران خودرو افزایش عرضه سهام مانع از نوسان قیمت ها به بالاتر از صفر تابلو شد. این در حالی است که روندی متعادل بر معاملات سهام این گروه حاکم بود. همسو با افزایش قیمت جهانی نفت خام و افزایش خوش بینی ها نسبت به تداوم رشد این قیمت در کنار نوسان رو به بالای قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی پس از پایان تعطیلات رسمی چین، گروه پالایشی های بورس در دامنه نوسان مثبت قیمتی معامله شد.

در این گروه، پالایش نفت تبریز با افزایش حضور خریداران همچنان خودنمایی می کند. در گروه معدنی انتشار برخی گزارش های مثبت در بازارهای جهانی در کنار انتظار برای تعدیل مثبت سود در گزارش های عملکردی پیش رو باعث شده تا اقبال به گروه معدنی به ویژه دوقلوهای سنگ آهنی افزایش یابد.

فرصت ها و تهدیدهای پیش روی بازار سهام

روز گذشته بازار سهام با معاملاتی پرحجم و امیدوار کننده کار خود را آغاز کرد. با این حال انتشار گزارش های شش ماهه شرکت ها طی دو هفته آتی، برگزاری مجامع بانکی و بازگشایی منفی احتمالی آنها، موجبات نگرانی و دغدغه های بسیاری را برای سهامداران این شرکت ها به وجود آورده و در صورت به وقوع پیوستن اتفاق فوق، احتمال افت شاخص کل و روند نزولی بازار طی روزهای آتی دور از انتظار نیست.

از دیگر سو، کمتر از یک ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است و این مولفه به همراه مولفه های اشاره شده، عوامل تاثیر گذار بر بازار طی یک ماه آینده هستند که هریک از آنها می توانند به عنوان تهدید یا فرصت برای بازار سهام مطرح باشند. هر چند افزایش قیمت جهانی نفت، افزایش قیمت برخی کالاها در بورس های کالای جهانی و اخبار پیرامون مذاکرات گروه خودرویی و طرف های خارجی محرک های رشد خوبی برای رونق بورس تهران به شمار می روند.

رشد 2 واحدی شاخص کل فرابورس ایران

در نخستین روز معاملاتی هفته، شاخص کل بازار فرا بورس ایران با رشد 2واحدی به پله 825 واحدی رسید. در معاملات بازار فرا بورس تعداد 275هزار و 302 سهم اوراق بهادار به ارزش یک میلیارد و 534میلیون و 390هزار ریال در بیش از 26هزار نوبت معاملاتی دادوستد شدند. نمادهای پربیننده معاملات بازار فرابورس مدیریت انرژی امید تابان هور، پالایش نفت تهران، پالایش نفت لاوان با رشد و نمادهای سرمایه گذاری توسعه گوهران امید، سهامی ذوب آهن اصفهان، تولید نیروی برق دماوند، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی با روند منفی به کار خود پایان دادند.

از جمله خبرهای مهم پیرامون بازار فرابورس، افزایش سرمایه ۳۸۹درصدی شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا بود. شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا درحالی از بهمن ماه سال گذشته برنامه افزایش سرمایه 389درصدی را اعلام کرده بود که اواخر شهریورماه مجوز قانونی سازمان بورس را دریافت کرد و زمان برگزاری مجمع فوق العاده را ساعت 15 چهارشنبه آینده پنجم آبان ماه تعیین کرد که در محل شرکت برگزار خواهد شد. به این ترتیب «حسینا» می تواند سرمایه اسمی 16.7میلیارد تومانی را از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به بیش از 81.7میلیارد تومان برساند و صرف توسعه فعالیت ها در کلیه زمینه ها کند.

همچنین طبق آمار منتشر شده، حجم معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن در هفته منتهی به 23 مهرماه، 138هزار بود. به این ترتیب معاملات حق تقدم تسهیلات مسکن که از سال 89 در شرکت فرابورس ایران آغاز شده هم اکنون شاهد معامله بیش از 20 نماد حق تقدم تسهیلات مسکن در این شرکت است.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EmCaOlsN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه