پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات روز سه شنبه بازار سهام پس از چند روز کاهش با 17 واحد رشد مواجه شد و در ارتفاع 62 هزار و 233 واحدی ایستاد. این بازار در روندی متعادل اما کم حجم شاهد تقویت نماگرهای منتخب خود بود، بازاری که به پشت‌گرمی معاملات بلوکی در محدوده‌ای مشخص جا خوش کرده است. روز گذشته بورس تهران ابتدا روند صعودی در پیش گرفت و به دلیل خوش‌بینی ناشی از نتیجه شورای حکام با رشد 17 واحدی شاخص به کار خود پایان داد.

گرچه بازارگردانی این روزها در بازار سهام حرف اول را می‌زند اما روز گذشته انتشار خبرهای مثبت هسته‌ای درخصوص نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تصمیم‌گیری درخصوص پیش‌نویس قطعنامه و احتمال اجرایی شدن برجام از ابتدای سال میلادی جدید موجب شد تا بورس تهران روند صعودی خود را آغاز کند.

خوش‌بینی به نشست شورای حکام باعث شد شرکت‌های متاثر از لغو تحریم‌ها یعنی شرکت‌های بانکی و خودرویی مورد توجه اهالی تالار شیشه‌ای قرار بگیرند به‌طوری که بانک انصار، بانک تجارت، پالایشگاه نفت بندرعباس، بانک سینا و بانک ملت به همراه ایران‌خودرو و سایپا موجب مثبت شدن اندک بورس شدند.

با این حال باوجود انتشار برخی اخبار مثبت هسته‌ای، نگرانی بازار از قیمت‌های جهانی و همچنین رکود ادامه‌دار اقتصادی موجب شد تا همچنان انگیزه کافی برای خرید و دادوستد وجود نداشته باشد، امری که موجب کاهش ارزش و حجم معاملات در بازار شد.

مثبت بانکی‌ها به امید پررنگ شدن اتصال به سوییفت

روز گذشته روندی مثبت و کم نوسان بر بازار حاکم بود و اکثریت نماد‌ها سبز‌‌پوش و در عین حال دارای معاملات کم حجم بودند. گرچه خوش‌بینی‌هایی نسبت به آینده بازار وجود دارد چرا که با اجرایی شدن برجام کمتر از یک ماه دیگر پروسه لغو تحریم‌های ایران کلید می‌خورد. در گروه بانک برای دومین روز متوالی شاهد معاملات مثبت و صعودی بودیم که از دلایل آن پررنگ شدن امید به اتصال به سوییفت با برداشته شدن تحریم‌ها در آینده‌ای نزدیک است.

با معامله 44 میلیون سهم وبملت بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد. بانک انصار برای چهارمین روز متوالی مثبت معامله شد و از اواسط بازار با صف خرید همراه بود. بانک تجارت در پیش‌بینی عملکرد شش ماهه خود 194 ریال سود درنظر گرفته که نسبت به پیش‌بینی قبلی بدون تغییر است. بانک تجارت سود محقق شده خود را 72 درصد معادل 37‌درصد سود پیش‌بینی خود درنظر گرفته که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

ادامه فروش حقوقی‌ها در نماد حق تقدم ایران خودرو

در گروه خودرو و ساخت قطعات همسو با روند بازار اکثر نمادها مثبت اما بازهم کم‌حجم معامله شدند. با معامله 14 میلیون سهم پارس خودرو بیشترین حجم معاملات گروه را داشت. برای دومین روز شاهد فروش حقوقی در نماد حق تقدم ایران خودرو بودیم. در گروه فلزات اساسی معاملات کم‌حجم انجام گرفت به‌طوری که با معامله 4.8 میلیون سهم، صنایع فولاد آلیاژی یزد بیشترین حجم معاملات را در گروه داشت.

صنایع فولاد آلیاژی یزد که سه روز کاری گذشته را با خبر افزایش سرمایه با صف خرید سپری کرده بود دیروز صف خرید را از دست داد. در گروه کانه‌های فلزی رئیس ایمیدرو از کاهش ۸۰ درصدی ارزش روز بازار شرکت‌های معدنی در بورس خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران خارجی فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی به‌شدت منتظر اعلام نرخ خوراک گاز هستند.

معاملات مثبت در گروه حمل‌و‌نقل
در گروه محصولات شیمیایی معاملات کم حجم انجام گرفت به‌طوری که با معامله 3.7 میلیون سهم، پلی‌اکریل بیشترین حجم معاملات را داشت. در این گروه خبر رسید مجمع صنایع شیمیایی ایران هفته آینده برگزار می‌شود و درصورت تصویب، سرمایه اسمی این شرکت از بیش از 231.4 میلیارد تومان به 463 میلیارد تومانی خواهد رسید.

در گروه حمل‌و‌نقل به‌جز حمل‌و‌نقل بین‌المللی خلیج‌فارس بقیه نماد‌ها معاملات را در بازه مثبت به پایان رساندند و با معامله 1.7‌میلیون سهم، حمل‌و‌نقل توکا پرحجم‌ترین معاملات گروه را داشت.حمل‌و‌نقل توکا در دو مناقصه تأمین و به‌کارگیری مکانیزم‌های بالابری دایمی و موردی شرکت فولاد مبارکه و همچنین حمل لوله‌های فلزی حفاری جهت مدیریت پشتیبانی سایت و تأمین کالای شرکت ملی نفت ایران برنده شده است.

در گروه فرآورده نفتی برخلاف روزهای گذشته معاملات مثبت آغاز شد اما در اواخر بازار عرضه‌ها افزایش یافت. در این گروه خبر رسید۱۰‌میلیارد سهم جدید ناشی از افزایش سرمایه پالایشگاه اصفهان آماده توزیع شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GkQdE9Mc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه