شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تنها نکته مغفول مانده در همکاری با کمپانی‌های خودروساز خارجی تولید خودرویی متناسب با قدرت خرید عامه مردم است. محمدرضا نجفی منش، عضو هیأت‌مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار وب سایت خبری اتاق تهران گفت: کمپانی‌های خودروسازی ایران در مشارکت با خودروسازان جهان باید تولید خودروهای ارزان قیمت و در سطح قدرت خرید مردم کشورمان را دنبال کنند. مردم بیشتر به خودروهایی تمایل نشان می‌دهند که قیمتی بین 15 تا 20 میلیون داشته باشند و متناسب با درآمد و قدرت خرید آنان طراحی شده باشد.

قرارداد جدید ایران‌خودرو با پژو در قالب شراکت راهبردی، با سهم 70 درصد داخلی و 30 درصد صادرات منعقد شده و محصولات پژو در سه مدل 208، ‌2008 و 301 با حجم 500 میلیون یورو در قرارداد و با سهم 50 درصد هر طرف  (ایران- فرانسه) ارائه می‌شود. نجفی منش معتقد است این خودروها، گران قیمت است و در نهایت با پرداخت مبلغ نزدیک به 50 تا 60 میلیون به مشتری ایرانی می‌رسد. عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در این باره گفت: این خودروها، محصولات خوب و به روزی‌ هستند اما با تیراژ بالا نمی‌توان آنها را در ایران تولید کرد. بازار ایران کشش تولید 301، 208 و 2008 با تیراژ بالا را ندارد چون در توان اکثریت مردم نیست که این خودروها را بخرند.

نجفی منش گفت: ما برای تولید 3 میلیون خودرو در سال برنامه داریم و برای نیل به این حجم از تولید، باید خودرویی طراحی کنیم که مردم بتوانند آن را بخرند. خودروی جدید باید از نظر قیمت به پراید نزدیک باشد یا پیکانی که سابقا توسط قشر متوسط مردم خریداری می‌شد. ما پیشنهاد کردیم خودرویی در ایران با همکاری شرکت‌های خارجی متولد شود که قیمت آن متناسب با درآمد مردم کشورمان باشد. شرکت خودروسازی رنو چنین خودرویی را برای مردم هند طراحی کرد و این خودرو با نظارت فرانسوی‌ها در هند متولد شد. خودروی خاص هندی‌ها زیر 5 هزار یورو قیمت داشت.

من فکر می‌کنم تنها نکته مغفول مانده در همکاری با کمپانی‌های خودروساز خارجی همین مسئله است.رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌و‌کار اتاق تهران با تأکید بر اینکه برای صادرات خودرو در کشور هم هدفگذاری شده است، گفت: اینکه خودرویی تولید کنیم که قیمتی نزدیک به 20 میلیون داشته باشد، هم برای مصرف داخل و هم برای رونق صادرات مؤثرتر است.

در عراق و افغانستان به‌عنوان دو کشور مهم واردکننده از ایران هم، شرایط اقتصادی به‌گونه‌ای نیست که مردم بتوانند خودروی گران قیمت بخرند و در صورتی طراحی مدلی متناسب با وضعیت درآمدی مردم، هم بازار داخل رونق می‌گیرد و هم صادرات افزایش پیدا می‌کند. بازار حکم می‌کند که ایران خودرو و سایپا خودروهایی برای اقشار با درآمد پایین تولید کنند.

شما می توانید جهت اطلاع از آخرین قیمت خودروسازی رنو به سرویس قیمت روز فرصت امروز مراجعه کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/z1WAwJkf
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه