رنو در حرکتی غیر منتظره، تفاهمنامه همکاری مشترک خود را با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) امضا کرد تا علاوه بر حضور مستقل در خودروسازی کشور، رقابتی جدید و جدی را با هموطنش پژو کلید بزند.
به گزارش خودروکار، تفاهمنامه ای که رنو و ایدرو با یکدیگر امضا کردند، این امکان را به خودروساز فرانسوی می دهد تا روش های خود را در تولید، فروش و خدمات پس از فروش پیاده کرده و به نوعی رقیب دو غول صنعت خودروی کشور شود.
این در شرایطی است که پژو با توجه به انعقاد قرارداد با ایران خودرو، از زمستان امسال نخستین محصول جدید خود را راهی بازار کشور خواهد کرد. با این حساب، رقابتی جدی میان این دو خودروساز فرانسوی در ایران شکل خواهد گرفت، رقابتی که اگر در مسیری مناسب هدایت شود، در نهایت به نفع مشتریان ایرانی تمام خواهد شد.
با توجه به اینکه رنو قصد دارد تیراژ محصولات خود را در ایران به 500 هزار دستگاه برساند، این موضوع زنگ خطری بزرگ برای پژو به شمار می رود، زیرا می تواند به سلطانی این شرکت در بازار خودروی کشور پایان دهد.
پژو سال هاست در خودروسازی و بازار ایران حضور دارد و تا پیش از تحریم ها حدود نیم میلیون خودرو در کشور تولید می کرد و در قرارداد فعلی خود نیز قصد دارد تیراژ محصولات جدید در ایران را به 200هزار دستگاه برساند.