کی از آسانترین روشهایی که میتوان با استفاده از آن همیشه در دسترس مشتریان بود، خبرنامههایی است که به طور مرتب منتشر میشود. در چند سال اخیر خبرنامه من یکی از پردرآمدترین و تاثیرگذارترین منابع درآمدم بود.
درست است که برخی از کسبوکارها ممکن است از طریق چاپ و پست خبرنامهها مزایایی کسب کنند، اما من معتقدم که تقریبا تمامی کسبوکارها میتوانند و باید خبرنامهها را از طریق ایمیل ارسال کنند. خبرنامه من یک ایمیل ساده و تنها متنی است که به مشتریان احتمالی و نیز مشتریان سابق ارسال میشود و از آنها تقاضا میکنیم که به لیست فهرست پستی من ملحق شوند.
پس از چندین سال، صدها هزار نفر به این فهرست ملحق شدند. همه این افراد برای همیشه در این لیست باقی نماندند، اما کسانی که مدت طولانی در این فهرست حضور یافتند، ارتباط عمیق و تنگاتنگی را میان کسبوکارم و نیز خود من
برقرار کردند.
هنگامی که به مراجعان و نیز شاگردان خود توصیه میکردم تا در کسبوکار خود از خبرنامهها استفاده کنند، توجیهات و مسائلی را مطرح میکردند که در زیر چند نمونه از آنها را میخوانیم:
آیا خبرنامهها باعث اتلاف وقت نمیشود؟
یکی از بدترین اتفاقاتی که در مورد خبرنامه میتواند روی دهد، این است که به حال خود رها یا صرفا برای رفع تکلیف انجام شود. این موضوع مرا یاد خبرنامههای قدیمی یک شرکت میاندازد.
هنگامی که برای یک شرکت رسمی کار میکردم، این خبرنامه را دریافت میکردم. هر ماه این خبرنامه روی میز من قرار میگرفت و من هم مثل بقیه با بیتفاوتی آن را مشاهده میکردم و در نهایت به سطل زباله میانداختم؛
مگر چه اتفاقی میافتاد که نام یا بخش آنها به نحوی در این خبرنامهها قرار میگرفت که آنگاه آن مقاله خاص را مطالعه میکردند. این خبرنامه فقط برای رفع تکلیف بود و ارزش خاصی نداشت. خبرنامههایی که تهیه میکنید، نباید اینچنین باشد. اگر خبرنامههای شما نیز به این شکل است، یا آنها را حذف کنید یا
تغییر دهید.
موفقیت خبرنامه را میتوان به راحتی با پرسیدن دو سوال مورد ارزیابی قرار داد:
1- آیا خوانندگان شما از دریافت این خبرنامه خرسند هستند و سپس با اشتیاق آن را در اختیار دیگران قرار میدهند؟
2- آیا leadهای با ارزشی در اختیار شما قرار میدهد و همچنین باعث افزایش فروش و درآمد شما خواهد شد؟
اگر اینطور نیست، پس کار شما ایراد دارد.
درآمد من از محل خبرنامهها بسیار چشمگیر است. در برخی موارد، ظرف 15 تا 20 دقیقه یک مقاله کوتاه و جذاب آماده میکنم؛ مقالهای که مفاهیم جدید را آموزش میدهد و در ضمن یک محصول مرتبط و مورد نیاز به مخاطبان خود میفروشم.
پس از چند ساعت هزاران دلار درآمد کسب میکنم و کسب درآمد من همچنان با ورود آخرین خوانندگان به وب سایت ادامه خواهد داشت.
مقاله موجود در خبرنامهها راز پیروزی و کسب چنین نتایجی نبود، بلکه ارتباط عمیق و صادقانه با مخاطبان و نیز تعداد فراوان آنها عامل اصلی این موفقیت بود.
نتیجه میگیریم که باید ارتباطی پیوسته با مخاطبان برقرار کنید؛ مخاطبانی که مدام در حال افزایش هستند. اگر خبرنامه به شما کمک کند تا این کار را انجام دهید، بنابراین تلاش در این راه بسیار ارزشمند خواهد بود و تقریبا در تمامی کسبوکارها با نتایج مطلوبی همراه خواهد شد.