پنجشنبه, ۱ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Thu, 22 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

پایتخت یمن ظرف ساعات پایانی روز‌جمعه آماج حملات جنگنده‌های ائتلاف موسوم به «توفان قاطع» که تحت رهبری عربستان سعودی است، قرار گرفت؛ این حملات ظرف بیش از دو هفته اخیر شدیدترین حملات گزارش شده است. المیادین گزارش داد که حملات پی‌در‌پی ظرف ساعات پایانی روز جمعه صنعا پایتخت یمن را لرزاند، درحالی‌که این حملات از زمان آغاز تجاوز ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن شدیدترین حملات به شمار می‌آید.


جنگنده‌های ائتلاف همچنین فرودگاه بین‌المللی صنعا و پایگاه هوایی الدیلمی را هدف قرار دادند و این حملات به منطقه حرف سفیان در عمران واقع در شمال کشیده شد. مناطق مرزی در صعده نیز آماج حملات هوایی و توپخانه‌ای پی‌در‌پی قرار گرفت و به عدن نیز حملات هوایی و دریایی شد. ناوهای ائتلاف سعودی نیز پایگاه‌های نیروهای یمنی در اسکله عدن و انبار غلات را در منطقه المعلا و دارسعد و ساختمان شورای محلی در شمال این شهر که 800 هزار ساکن دارد هدف قرار دادند. منابع اعلام کردند که این شهر با بحران انسانی نگران‌کننده‌ای مواجه است و مردم آن برای به دست آوردن نیازهای اساسی زندگی همچون آب، غذا و دارو با مشکلات شدیدی مواجه هستند.


آژانس‌های امدادرسانی نیز نسبت به فاجعه انسانی در فقیرترین کشور عربی هشدار داده‌اند. همزمان با این حملات علیه یمن، مسئولان عربستان سعودی نیروهای بیشتری را در مرزهای جنوبی عربستان با یمن مستقر کردند و این نیروها در وضعیت آماده‌باش نظامی بالایی قرار گرفته‌اند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که ده‌ها تانک و نفربر حدود 2 هزار کیلومتر میان عربستان و یمن مستقر هستند. همچنین جنگنده‌های سعودی در شش حمله به استان عمران باعث کشته شدن 10 نفر از جمله چند زن و کودک شدند.


در همین حال کمیته عالی امنیتی در یمن بر لزوم یکپارچه‌سازی تلاش‌ها و متحدشدن جبهه‌های تمامی مردم یمن برای مقابله با این تجاوز عربستان سعودی تاکید کرد. در این بیانیه آمده است: یمنی‌ها باید ثابت کنند که نه‌تنها لقمه چرب و نرمی نیستند که بتوان آن را بلعید، بلکه می‌توانند با اراده و پشتکار تمامی مصیبت‌ها را پشت سر بگذارند و در مقابل متجاوزان با آنها مقابله به مثل کنند.


در همین حال احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف توفان قاطع اعلام کرد که حملات این ائتلاف به پایگاه‌های تیپ‌ها و مراکز فرماندهی یگان‌های نظامی ادامه دارد و این حملات حمایت و پشتیبانی را از نیروهای حامی عبدربه منصور هادی در عدن و در دیگر مناطق یمن به عمل می‌آورد. عسیری تاکید کرد که جنگنده‌های ائتلاف دوست ندارند زیرساخت‌ها را هدف قرار دهند اما در موارد ضروری این امر صورت می‌گیرد.


وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص مشارکت ارتش پاکستان در کنار نیروهای ائتلاف اعلام کرد که حضور ارتش پاکستان در کنار این نیروها کمک بیشتری را ارائه می‌دهد اما عدم حضور آن نیز بر روند عملیات تاثیر نخواهد گذاشت و مانع از اجرای آن نخواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TgoWXdOc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه