جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تعامل و تبادلات بین شبکه‌ای اتحادیه‌های تعاون از سوی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تضمین می‌شود. همایش علمی تقویت ارتباط شبکه بخش تعاونی کشور با حضور مدیران بانک توسعه تعاون، رؤسای اتحادیه‌های تعاون و دکتر محسن رنانی استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان برگزار شد. مهندس سیدحمید کلانتری، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این همایش در سخنانی به تشریح مسائل بخش تعاون پرداخت.

کلانتری با اشاره به اینکه خروج از بحران‌های مالی به‌ویژه خروج از بحران‌های اجتماعی اقتصادی به توجه به مباحث مختلفی از جمله سرمایه اجتماعی نیاز دارد، گفت: بخش تعاون بالقوه ثروتمند، بالقوه توانمند و دارای ظرفیت و سهم موثری از اقتصاد کشور است که می‌تواند به سه یا چهار برابر افزایش پیدا کند. اینکه چرا به خوبی افزایش پیدا نکرده و چه کار باید کرد که سهم تعاون در اقتصاد افزایش پیدا کند، چه کنیم که این افراد که جمع بزرگی از کشور هستند، بتوانند ظرفیت‌های خود را به ظهور برسانند. آیا بانک توسعه تعاون، آیا اتحادیه‌ها، آیا صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری و هیات‌مدیره‌ها و مجموعه‌ای که برای این بخش فراهم شده‌اند، به درستی نقش و وظایف خود را ایفا می‌کنند؟ اینها مسائلی است که باید به آن توجه و راهکار ارائه شود.

کلانتری، در خصوص ظرفیت‌های بخش تعاون افزود: ما قانون سال 50، قانون سال 70 بخش تعاون و اصلاحیه سال 77 و 93 را داریم، تبدیل صندوق تعاون به بانک و ایجاد صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری را داریم و مجموعه‌ای برای تحول داریم، اما تحول اتفاق نیفتاده، نگاه ما به تعاون و تعاونی باید تغییر کند باید تعاون را بزرگ ببینیم، این نشست مشترک نقطه عطفی برای حرکت مشترک است.

ما برنامه‌های هفتگانه را داریم، تحکیم تعاملات شبکه‌ای یکی از این برنامه‌های هفتگانه است.

معاون امور تعاون ادامه داد: یک نگاه و نگرش در مدیریت به نام نگرش سیستمی است، اگر بخشی از سیستم درست کار نکند مجموعه دچار اشکال می‌شود. یک سیستم باید به نقطه تعادل برسد تا خوب کار کند. بیشترین تاثیر در یک شبکه را منابع انسانی می‌گذارد. وقتی مدیرعامل و هیات‌مدیره به جای خودش باشد و کار کند شرکت تعاونی تولیدی کار و تولید کند، شرکت تعاونی مصرف هم کالای با کیفیت و مناسب را از تعاونی تولیدی بخرد و عرضه کند همه از سیستم راضی هستند.

چون هر شخصی در سر جای خودش در این سیستم خوب کار نمی‌کند، بنابراین دچار مشکل هستیم. اگر کیفیت کالاهای تعاونی را به استاندارد جهانی برسانیم و تعاونی‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت کنند و تعاملات شبکه‌ای افزایش پیدا کند. ما در این چرخه برای تمام موضوعات تعاونی اعم از تولید، توزیع، نهاده و غیره اتحادیه و تعاونی داریم اما ارتباطات شبکه‌ای بین این تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها ضعیف است.

وی افزود: در حال حاضر، تعاملات و تبادلات مالی بین‌شبکه‌ای اتحادیه‌ها توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تضمین می‌شود.

کلانتری در ادامه بحث درخصوص تعاملات تعاونی‌ها ادامه داد: تعاونی‌ها در تعاملات و تجارت مجازی و الکترونیکی ورود نکرده‌اند و ضعیف هستند. در حال حاضر دنیا روی تعاملات مجازی سرمایه‌گذاری می‌کند و اعتماد به این روش کار را پیش می‌گیرند.

کلانتری افزود: تمام مباحثی که در سازمان بین‌المللی تعاون ICA مطرح می‌شود مورد توجه است و ما در معاونت سعی می‌کنیم که تعاملات را افزایش دهیم. باید مطالب این کارگاه‌ها و نشست‌ها روی سایت‌ها برود و این حرف‌ها به فرهنگ و روش تبدیل شود. ما علاقه‌مندیم این مباحث ادامه داشته باشد. تعاونی‌ها در اشتغال و درآمد سرانه تاثیرگذارند. امیدواریم، با توسعه مشارکت، اعتماد و سرمایه اجتماعی این تاثیر بیش از پیش شود.

در ابتدای این همایش که به میزبانی بانک توسعه تعاون برگزار شده بود، سیدرضا ابراهیمی نایب رییس هیات‌مدیره بانک مذکور ضمن خیر مقدم به میهمانان به تشریح فلسفه وجودی این بانک پرداخت و گفت: بانک توسعه تعاون در مرداد ماه سال 88 براساس سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی شکل گرفت و این در حالی بود در همان سال‌ها بحث خصوصی‌سازی بانک‌های بزرگی چون ملی، صادرات و ملت مطرح بود و این بانک مختص بخش تعاون ایجاد شد، بنابراین فلسفه وجودی این بانک این است که از دو طریق تعاونی‌های موجود را به نوعی حمایت کند و در کنار آنها قرار گیرد و تعاونی‌های جدید را نیز حمایت کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/noE0gcVs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه