جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(318)

حل مشکل توزیع

8 سال پیش ( 1394/7/27 )
 

پرسش: مدیر کسب وکاری در حوزه تولید موادغذایی هستم. کسب‌وکارم را به تازگی شروع کرده‌ام و در ابتدای کار توزیع محصولاتم را به شرکت دیگری سپرده‌ام اما با توجه به ایجاد مشکلات تصمیم گرفته‌ام که سیستم توزیع را درون‌سپاری کنم و در این باره مشاوری در جهت راهنمایی نیروهایم استخدام کرده‌ام اما مشاور با اینکه در زمینه بازاریابی راهنمای خوبی است ولی در جهت توزیع روش مناسبی را تابه‌حال به کسب وکارم پیشنهاد نداده و مشکلات توزیع را برطرف نکرده است، به نظرتان باید مشاور خود را در این زمینه تغییر دهم یا اینکه در این راستا روش دیگری را اجرا کنم، لطفا راهنمایی بفرمایید.

 2352313513531136135151353161236

پاسخ کارشناس: سیستم توزیع محصولات کسب وکارها از آن مباحث پیچیده‌ای است که معمولا در ایران به روش سنتی و تجربی اجرا می‌شود. توزیع به دلیل اینکه از جذابیت پایین‌تری به نسبت مابقی مباحث بازاریابی برخوردار است، کمتر مشاوری سراغ کسب اطلاعات دقیق و حرفه‌ای در این زمینه رفته است. همین عامل باعث شده بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی از سیستم توزیع ضعیف رنج ببرند و سیستم ضعیف در اکثر مواقع باعث بالاتر رفتن قیمت محصول به خاطر حضور واسطه‌ها شده است.

سیستم توزیع یک کسب‌وکار به ساختار صنعتی و تجاری، شرایط فرهنگی و اقتصادی جوامع حوزه فعالیت و نوع ارتباطات مختلف با مشتریان مرتبط می‌شود. در نتیجه وجود زیرساخت‌های نادرست ارتباطی با بازار و مشکلات حمل‌ونقل همگی باعث ضعف شدن روز به روز سیستم توزیع کشور شده است. در حال حاضر شرکت‌ها تلاش می‌کنند از سیستم توزیع مویرگی استفاده کنند. سیستم توزیع مویرگی یعنی رساندن محصولات به آخرین فروشندگان. به نوعی در این روش مویرگ‌ها به مانند رگ‌ها وظیفه خون‌رسانی را به عهده دارد. توزیع مویرگی شیوه‌ای است که بهتر است تمامی کسب‌وکارها به آن توجه کنند، چون با اجرای این روش قیمت محصولات دچار نوسان نشده و مشتریان از کسب وکار راضی می‌مانند.

این شیوه نشان می‌دهد که کسب‌وکار به مشتریانش اهمیت می‌دهد. در نتیجه تمام کسب وکارها برای رهایی از مشکلات توزیع باید سعی کنند که شیوه‌های سنتی و تجربه‌ای را کنار و به روش‌های علمی‌تر رو بیاورند تا به ماندگاری خود در حوزه فعالیت‌شان کمک کنند.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8ITyD4ku
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه