اخیرا دستگاه خودپرداز تیشرتی ساخته شده که علاوه بر ارائه پیشنهاد خرید یك تیشرت دو یوریی، فیلمی مستند از كارخانجات نساجی را به مشتریان نشان میدهد. خریداران در برلین جذب یك دستگاه خودپرداز شدند كه تیشرتهایی به قیمت دو یورو را پیشنهاد میداد. در عوض آنها به تماشای یك فیلم نشستند كه برایشان از قیمت تكاندهنده یك لباس ارزانقیمت خبر میآورد. این دستگاه خودپرداز هفته پیش در میدان «الكساندر پلاتز» کار گذاشته شد. با قرار دادن سكهها درون دستگاه، پخش یك ویدئو درباره وضعیت كارخانجات نساجی اطلاع میداد كه در آنجا زنان و بچهها بیوقفه به ازای هر یك ساعت كار 13 سنت دستمزد دریافت میکنند. پس از 20 ثانیه، دو گزینه پیش روی مصرفكنندگان قرار میگرفت: كار با دستگاه و خرید تیشرت یا اهدای دو یورو به منظور ایجاد تحول در صنعت مد.
این اقدامی مبتكرانه و جهانی است كه به سازماندهی روز انقلاب در صنعت مد در تاریخ 24 آوریل میپردازد. هدف از انجام چنین كاری گرامیداشت نابودی كارخانه Rama Plaza در بنگلادش در سال 2013 میلادی است. 90درصد از 150 نفری كه در ابتدا مایل به خریداری تیشرتهای ارزانقیمت بودند، تصمیم خود را تغییر دادند. این خلاقیت به مناسبت فرارسیدن روز تحول در صنعت مد توسط آژانس تبلیغاتی BBDO برلین و شركت فیلمسازی Unit9 برلین صورت گرفت.