پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس و اوراق بهادار در جریان معاملات روز سه‌شنبه بازار سهام 109 واحد رشد کرد و در ارتفاع 77هزار و 648واحدی قرار گرفت. بازار سهام، بازاری متعادل و رو به مثبت بود که انگیزه نوسانگیری در برخی گروه‌های کوچک باعث شد تا قیمت سهام در اغلب نمادهای معاملاتی روی دامنه نوسان مثبت باشد. با این حال بازارگردانی و سبدگردانی سهام از سوی صندوق‌ها و حقوقی‌های بزرگ جالب توجه بود. بورس تهران بعد از روند نزولی خود در روز دوشنبه، اندکی بهبود پیدا کرد و با تقویت طرف تقاضا تلاش‌هایی برای قرار گرفتن در کانال مثبت انجام داد.

چنان که روند متعادلی در عرضه و تقاضای اکثر شرکت‌ها مشاهده شد و فعالیت نوسان‌گیران در برخی سهم‌ها منجر به باقی ماندن قیمت سهام شرکت‌ها در بازه مثبت بود. بسیاری از فعالان بازار سهام بر این عقیده‌اند که روند اصلاحی بورس در روزهای اخیر طبیعی بوده و ممکن است این مسیر به دلیل نیاز سهامداران به تامین نقدینگی در روزهای آینده نیز ادامه پیدا کند اما بورس تهران به دلیل اخبار مثبت اقتصادی روند صعودی خود را مجددا آغاز می‌کند.

خبرهای مثبت در گروه خودرو

در بازار مثبت و متعادل دیروز بیش از یک میلیارد و 55 میلیون سهم به ارزش 329 میلیارد تومان دادوستد شد و ارزش بازار سهام به سطح 335 هزار میلیارد تومان رسید. در عین حال همچنان شرکت‌های خودرویی در صدر توجه معامله‌گران قرار گرفتند، به‌طوری که شرکت‌هایی همچون ایران خودرو دیزل و تولیدمحور خودرو از جمله شرکت‌هایی بودند که بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند؛ در میانه بازار نیز خبرهایی مبنی بر تولید کامیون‌های بنز در ایران به گوش رسید، در عین حال شنیده شد که گروه بهمن برنامه افزایش سرمایه 97 درصدی خود از محل آورده نقدی و مطالبات، سود انباشته و اندوخته طرح توسعه را به موافقت سازمان بورس رسانده است. در گروه سایپا نیز خبرهایی مبنی بر طراحی دو پلت‌فرم جدید در این شرکت با هدف تولید 20 خودروی جدید منتشر شد.
 
کاهش شاخص آیفکس

در پایان معاملات 11 اسفندماه 1394 بازار فرابورس، 598 میلیون و 730 هزار ورقه بهادار به ارزش یک هزار و 830 میلیارد و 100 میلیون ریال در 27 هزار و 298 نوبت معامله شد. بیشترین حجم و ارزش معاملات روز گذشته به خریدوفروش 70 میلیون و 290 هزار سهم سرمایه‌گذاری مسکن تهران با رقم 134 میلیارد ریال اختصاص پیدا کرد و شرکت‌های پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان، پالایش نفت تهران و لاوان پربیننده‌ترین نمادهای دیروز بودند.

آیفکس با ادامه روند کاهشی به میزان 3 واحد، نمایشگر عدد 828 شد و نماد شرکت‌های پالایش نفت تهران، پتروشیمی زاگرس، نفت پاسارگاد و هلدینگ خاورمیانه بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.بیشترین افزایش قیمت به سهام شرکت‌های معادن مس تکنار، عمران و توسعه شاهد و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان اختصاص یافت و بیشترین افت قیمت نصیب شرکت‌های سبحان دارو، بیمه نوین و مرجان‌کار شد.

بازار اول شاهد خریدوفروش 318 میلیون اوراق بهادار به ارزش 860 میلیارد ریال بود و در بازار دوم 107 میلیون اوراق بهادار به ارزش 321 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت. بالاترین حجم و ارزش معاملات ETF مربوط به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد با معامله 2 میلیون و 810 هزار سهم به ارزش 35 میلیارد ریال بود و پس از آن صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن و اطلس بیشترین حجم معامله را داشتند.

علاوه بر این، بیشترین حجم معاملات در اوراق با درآمد ثابت مربوط به دادوستد 52 هزار و 770 ورقه اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا4» بود ضمن آنکه در مجموع، 156 میلیارد ریال معامله در پنج نماد اسناد خزانه اسلامی انجام شد. گفتنی است، نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین پس از برگزاری جلسه هیات‌مدیره در خصوص افزایش سرمایه و نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت مذکور با توجه به عدم تکمیل معاملات حجم مبنای نماد اصلی در روز گذشته بازگشایی شد.

همین‌طور، نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه به منظور پرداخت سود علی‌الحساب ماهانه اوراق در تاریخ 14 اسفند و نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت عمران و نوسازی مجد مشهد به منظور پرداخت سود علی‌الحساب سه ماهه اوراق متوقف شد.

ارتباط با نویسنده: sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MrcldXxT
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه