چای Pure Leaf پپسی با سهم بازار 40 درصدی گوی رقابت را از کوکاکولا ربود. رقابت بین کوکا کولا و پپسی رقابتی دیرینه است و این دو، سالهای متمادی در تولید محصولات نوشیدنی، ارائه شعار برتر و اسپانسری تیمهای ورزشی با یکدیگر رقابت داشتهاند. جنگ جدید این دو بر سر بازار پررونق چای است. حالا چای Pure Leaf پپسی از برندهای Golden Peak کوکاکولا و چای آنست پیشی گرفته است و تبدیل به انتخاب اول مشتریان و طرفداران چای شده است. به گزارش مارکتینگ نیوز، لیندا بتا، مدیر ارشد بازاریابی مشترک پپسی و لیپتون در این خصوص میگوید: «امروزه مصرفکنندگان به دنبال کسب تجربههای معتبر و واقعی هستند.
واقعیت این است که چایهای کیسهای طعم و مزه چای تازه دم را ندارند. برخی شرکتهای رقیب از پودر چای و یا کنسانتره استفاده میکنند. ما تنها شرکتی هستیم که از برگهای واقعی گیاه چای در محصولات خود استفاده کردیم و طعم واقعی آن با دم کردن چای معلوم میشود.» پپسی اعلام کرده که وارد رقابت با چای آنست نمیشود، اما رقابتش را با کوکاکولا سرسختانه ادامه خواهد داد.