دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گفته گوردون جانسون یک تحلیلگر اقتصادی در نیویورک، التهاب موجود در بازار نفت موجب کاهش تمایل سرمایه‌گذاران به صنعت انرژی خورشیدی شده و این موضوع ارزش سهام شرکت‌های فعال در این زمینه را کاهش داده است.

گفتنی است در پی تولید مازاد بر نیاز نفت در بازارهای جهانی و کاهش تقاضا از سوی کشورهای مصرف‌کننده در هفته‌های اخیر قیمت این فرآورده کاهش شدیدی را تجربه کرده است. در همین راستا، ارزش سهام شرکت بین‌المللی انرژی خورشیدی بلومبرگ به‌عنوان شاخص این صنعت و 21شرکت دیگر به میزان 25 درصد در ماه گذشته سقوط کرد که این میزان سه برابر سقوط 7.4 درصدی شاخص نزدیک در مدت زمان مشابه است.

به گفته جانسون کشورهایی با سرعت و شدت زیادی به دنبال توسعه انرژی خورشیدی هستندکه نسبت به همسایگان خود هزینه بیشتری را بابت تولید انرژی پرداخت می‌کنند.

کشتی ای که با انرژی خورشیدی کار می کند.

انرژی خورشیدی با نفت برای تولید برق و شناخته‌شدن به‌عنوان یک منبع تولید نیروی الکتریسیته رقابت نمی‌کند جز در جزیره‌های کوچک و کشورهای صادر‌کننده نفت خام. نفت کمتر ‌از یک درصد از نیروی لازم را برای تولید برق در امریکا تامین می‌کند و این رقم در جهان تنها پنج درصد است.

در همین رابطه «جان باربیو» کارشناس صنعت انرژی در بوستون می‌گوید: به عقیده ما کاهش فروش در صنعت انرژی خورشیدی می‌تواند متاثر از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی باشد. وی در این رابطه افزود: ما به هیچ عنوان از ارتباط و تاثیر روانی که میان بازارهای نفت و صنعت انرژی خورشیدی برقرار است استقبال نمی‌کنیم، اما این موضوع تا حدی در این بین وجود دارد.

لازم به ذکر است که تمامی شرکت‌های فعال در صنعت انرژی خورشیدی به استثنای دو شرکت در ماه گذشته دچار افت شاخص شدند، شرکت ینگلی گرین انرژی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید‌کننده پنل‌ها خورشیدی به میزان 17 درصد و شرکت ترینا سولار دومین تولید‌کننده پنل‌های خورشیدی به میزان 24 درصد افت شاخص را تجربه کردند. گفتنی است روز چهارشنبه شاخص این صنعت دو درصد از ارزش از دست رفته خود را در بورس نیویورک بازیافت.

دیوید کرین، مدیر اجرایی شرکت «ان آر جی» انرژی در مصاحبه‌ای اعلام کرد: افت قیمت در بازار نفت تاثیری بر فعالیت و صنعت ما نخواهد گذاشت. نمونه بارز این موضوع تملک سه شرکت تولید الکتریسیته از انرژی خورشیدی از سوی بزرگ‌ترین شرکت خصوصی تولید‌کننده برق در ایالات متحده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iTZ24ebt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه