پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روزسه شنبه با 87 واحد رشد در جایگاه 76هزار و 766 واحدی قرار گرفت.نمادهای بانک تجارت و بانک ملت که در روزهای اخیر پس از ثبت زیان های سنگین بازگشایی شده اند، در معاملات دیروز، سهم اصلی را در رشد شاخص کل داشتند.افت شدید نرخ این دو سهام و قرار گرفتن آنها در کف قیمتی دلیل اصلی جذابیت این بانک ها در بورس است.

بر این اساس بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل را نماد بانک تجارت با 37واحد و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل را نماد معدنی و صنعتی گل گهر با 20 واحد به عهده داشتند.روزگذشته در نماد بانک تجارت صف خرید 13 میلیونی تشکیل شد و حجم معاملات در این سهم حدود 21میلیون بود. معاملات گروه خودرو اکثرا در دامنه مثبت انجام شد.

سایپا با جابه جایی 20میلیون سهم در محدوده 3.5 درصد مثبت معامله شد. فارغ از معاملات پرحجم در گروه خودرویی ها و بانک ها در کنار معاملات درون گروهی حقوقی ها در بازار روز گذشته حجم معاملات ضعیفی در گروه معدنی ها و فلزات اساسی حاکم بود. بازار سهام در آغاز معاملات دیروز با هیجان خرید مواجه شد اما شروع هیجانی بازار، در ادامه تداوم نداشت و مجدد شاهد رکود نسبی معاملات بودیم.

با گروه های بازار سهام

روز گذشته معاملات گروه استخراج کانه های فلزی یکپارچه سرخ  پوش بودند. معدنی و صنعتی چادرملو با جابه جایی 1.3 میلیون سهم در 2.5 درصد منفی در قیمت 1700ریال معامله شد. در گروه سایر واسطه گری های مالی صف خرید اندکی در لیزینگ صنعت و معدن در قیمت 1497 ریال تشکیل شد.از نکته های قابل توجه بازار سهام اینکه در پایان معاملات دیروز نماد شرکتی که طی روزهای گذشته با رشد ۳۲درصدی قیمت و صف خرید روبه رو شده بود، بسته شد.

به این ترتیب شرکت درخشان تهران که طی 10 روز کاری گذشته با رشد قیمت 32درصدی و صف خرید سهام روبه رو شده بود، در پایان معاملات روز گذشته با توقف نماد روبه رو شد.توقف نماد درخشان تهران که با سرمایه اندک 5.1میلیارد تومانی در بورس حضور دارد، به دلیل برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده و برای انتخاب هیات مدیره جدید است.

شاخص کل فرابورس در محدوده سبز قرار گرفت

معاملات فرابورس ایران یک روز مانده به پایان هفته کاری جدید با رشد قابل ملاحظه حجم و ارزش معاملات و نیز سبزپوشی آیفکس همراه شد. در معاملات روز سه شنبه 19 بهمن ماه 213میلیون ورقه به ارزش 5056 میلیارد ریال در بازارهای مورد مبادله قرار گرفت که رشد چشمگیری را نشان می دهد.

رصد معاملات در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نشان می دهد نزدیک به 83میلیون سهم به ارزش 313 میلیارد ریال در این بازارها دادوستد شده که نماد «غشهداب» با 9.5 میلیون سهم بالاترین حجم و نماد «بکهنوج» با نقل و انتقال 55میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملات را تجربه کردند. شاخص کل فرابورس نیز در محدوده سبز قرار گرفت و به رشد کمتر از نیم واحدی رضایت داد.

به این ترتیب آیفکس نشانگر رقم 835.7 واحدی شد. نماد «مارون» و «شاوان» متحمل بیشترین تاثیر منفی بر آیفکس تا سقف حداکثر دو واحد شدند در حالی که نمادهای «هرمز» و «سمگا» در نتیجه معاملات مثبت خود سبزپوشی شاخص را نتیجه دادند. نمادهای «کرمان»، «اپرداز» و «افرا» در حالی با بالاترین افزایش قیمت روبه رو شدند که نمادهای «بهپاک»، «خدیزل» و «غشهداب» بیشترین افت قیمت حدود 5درصد را به ثبت رساندند.

بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس روزگذشته دادوستد 3.3 میلیون و رقه به ارزش 3351میلیارد ریال را تجربه کرد که در 906 دفعه معاملاتی صورت گرفت. در این بازار اوراق اجاره دولتی آموزش و پرورش به میزان 1.5میلیون ورقه به ارزش 1500 میلیارد ریال پذیره نویسی شد و در صدر نمادهای مورد معامله در این بازار ایستاد.

در تابلوی اوراق تسهیلات مسکن نیز اوراق تسه دی ماه 95 در حالی بالاترین حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد که اوراق تسه شهریور 94 بیشترین قیمت را به خود اختصاص داد. قیمت این اوراق نیز روزگذشته در بازه 758 تا 777هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.در بازار شرکت های کوچک و متوسط نماد «شگامرون» معامله 32هزار و 800 ورقه به ارزش 1.8 میلیارد ریال را شاهد بود و قیمت این سهم با رشد بیش از 2درصدی همراه شد.

ارتباط با نویسنده: sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gyWP01L7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه