شبکه اجتماعی توییتر که به تازگی تمایل بسیار زیادی به پوشش مسابقات ورزشی نشان داده است قصد دارد رویدادهای ورزشی بیشتری را تحت پوشش خود درآورد. براساس گزارش های منتشر شده، این شبکه اجتماعی محبوب در حال مذاکره با شبکه های کابلی و مدیران لیگ های معتبری نظیر NBA و MLS هستند تا از طریق انعقاد قرارداد با آنها حق پخش اینترنتی رقابت های مذکور را به دست آورده و با پوشش مسابقات لیگ های مذکور بر تعداد مخاطبان خود بیفزاید.
در این راستا مدیران توییتر مذاکرات خود را با شرکت Turner Broadcasting که حق پخش بخش قابل توجهی از مسابقات ورزشی در آمریکا را برعهده دارد آغاز کرده و امیدوارند حق پخش برخی از لیگ ها را به دست آورند.
در این رابطه بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که در صورت موفقیت توییتر در کسب حق پخش اینترنتی مسابقات ورزشی، این شبکه اجتماعی مکملی ایده آل برای علاقه مندان به تماشای مسابقات ورزشی محسوب خواهد شد چراکه این شبکه اجتماعی پیش از این حکم یک مکمل قوی را برای بازی های ویدئویی داشته و بر کسی پوشیده نیست که کاربران بازی های ویدئویی در توییتر بدون شک از جمله علاقه مندان پروپا قرص مسابقات NBA نیز محسوب شده و این رقابت ها را دنبال می کنند.
لازم به ذکر است که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران حوزه شبکه های اجتماعی معتقدند در صورت موفقیت توییتر در کسب حق پخش اینترنتی مسابقات معتبر ورزشی، این شبکه اجتماعی از برتری قابل توجهی نسبت به سایر رقبای خود برخوردار خواهد شد.