سه شنبه, ۱۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 9 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
نرخ بیکاری طبیعی در درازمدت بالا می رود

تورم و تولید، دوست و دشمن

9 سال پیش ( 1393/8/5 )
پدیدآورنده : خسرو پیرایی  

اهمیت تورم و تولید و ارتباط بین آنها و تاثیر آنها بر اقتصاد اکثر کشورها، همواره به‌عنوان یک موضوع مهم، مورد بررسی محققان قرار گرفته است، چرا که این دو از متغیرهای مهم کلان اقتصادی به شمار می‌آیند. 

از طرف دیگر بررسی تجربی این دو متغیر می‌تواند سازگاری یا عدم سازگاری تئوری‌های مطرح اقتصادی حول محور این دو متغیر را براساس شرایط خاص کشور‌ها نشان دهد.

 

محققان علوم اقتصادی بر این باور هستند که افزایش میانگین نرخ تورم در بازه زمانی محدود، موجب افزایش عکس‌العمل‌های ناگهانی بازار نسبت به تغییرات تورمی و تاثیر بر مکانیسم قیمت‌گذاری در آینده خواهد شد. بر همین اساس یک افزایش ناگهانی در تورم باعث تغییرات زیاد متغیرها می‌شود.

نظیر این شرایط در دوره‌هایی در ایران به وقوع پیوسته است. در چنین شرایطی نمی‌توان درک درستی از آینده داشت. این عدم وجود درک از آینده بر نرخ بهره و همچنین دیگر منابع تاثیر می‌گذارد. عوامل دیگری نیز هستند که دامنه این تاثیرات را با تغییرات گسترده‌تری همراه می‌سازند. عدم آگاهی سیاستمداران نسبت به علوم اقتصادی یا شرایط جهانی، عدم آگاهی اجتماعی و فرهنگی مردم نسبت به موقعیت اقتصادی جامعه و سیاست‌های تثبیتی غلط از این جمله هستند. 

در دراز مدت نخستین تاثیر ماندگاری که مشکلات مطرح شده به وجود خواهند آورد بالا رفتن نرخ بیکاری طبیعی است که جبران آن در شرایط موجود هزینه و تلاش بسیار زیادی می‌طلبد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ii2rYObE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه