دوشنبه, ۱۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 8 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دولت سناریوهای متفاوت و مختلفی را برای رویارویی با نوسانات قیمت نفت پیش‌بینی کرده است و برخلاف پیش‌بینی‌هایی که تاکنون انجام شده به نظر می‌رسد کاهش قیمت نفت کشور را با کسری بودجه روبه‌رو نخواهد کرد.

منصور معظمی، معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت در این‌باره گفته است: تاکنون کسری بودجه نداشته‌ایم و در حال حاضر نیز در حال بررسی سناریوهای مختلف در دولت برای مواجهه با نوسانات قیمت نفت هستیم. بازار نفت در شرایط فعلی تابع شرایط اقتصادی و سیاسی است زیرا این مسائل باعث کاهش قیمت‌ها شده است. در شرایط فعلی باید صبور باشیم، بازارها را رصد و سناریوهای متفاوت اتخاذ کنیم. مسائل مربوط به عربستان و روسیه، افزایش عرضه نفت مازاد و افزایش ذخایر استراتژیک از جمله عواملی هستند که موجب کاهش قیمت‌ها در بازارهای جهانی شدند.

او در گفت‌وگو با ایرنا توضیح داده است: اگر روند کاهش قیمت نفت ادامه یابد، برخی از کشورهای تولیدکننده نفت با مسائل اقتصادی و اجتماعی درگیر خواهند شد. ایران را تاکنون هم با نفت بشکه‌ای پنج دلار و هم بشکه‌ای 140 دلار اداره کرده‌ایم و تاکنون هیچ مشکلی نداشته‌ایم؛ هرچند معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهوری در حال بررسی سناریوهای متفاوت در این خصوص است.

معظمی با بیان اینکه در تنظیم بودجه سال آینده روی نفت 90 و 100 دلار حساب نکرده ایم، گفت: باید سناریوهای واقع‌بینانه در پیش گرفت تا کشور با مشکل مواجه نشود. تاکنون نه تنها کسری بودجه نداشته‌ایم بلکه نسبت به برنامه مصوب با افزایش نیز روبه‌رو بوده‌ایم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/C5giTHya
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه