پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نایب رییس کمیسیون مشترک بررسی لایحه خروج از رکود در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس گزارش‌ها، از مجموع کل منابع صندوق توسعه ملی، تنها چهار‌درصد به طرح‌های اقتصادی اختصاص یافته و این وضعیت مطلوبی نیست.

محمدرضا‌پور ابراهیمی، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در صورت اصلاح نشدن رویه و عملکرد صندوق توسعه ملی و عدم بهره‌گیری از منابع عظیم این صندوق، شاهد تحمیل هزینه فرصت به اقتصاد کشور خواهیم بود. همچنین در صورت روان‌سازی عملکرد صندوق توسعه ملی می‌توانیم طبق روال قبل افزایش سالانه 3‌درصد سهم این صندوق از درآمدهای نفتی را داشته باشیم.

نایب رییس کمیسیون مشترک بررسی لایحه خروج از رکود در مجلس همچنین درباره نظر دولت در زمینه کاهش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی اظهار کرد: اگر قرار است عملکرد این صندوق با همین روال استمرار یابد با پیشنهاد دولت مبنی بر کاهش سهم صندوق از درآمدهای نفتی موافقم.

پورابراهیمی تصریح کرد: اگرچه تعدادی از اعضای این کمیسیون با پیشنهاد دولت مخالف بودند و آن را مغایر با برنامه پنجم توسعه می‌دانند، اما با توجه به عملکرد صندوق توسعه ملی ضمن موافقت با پیشنهاد دولت حتی می‌توان این میزان را کمتر کنیم. اگر قرار است عملکرد صندوق توسعه ملی به همین روال کنونی استمرار داشته باشد، پیشنهاد دولت درست است.

نایب رییس کمیسیون مشترک بررسی لایحه خروج از رکود در مجلس همچنین درباره راهکارهای موردنظر برای پرداخت بدهی دولت گفت: ارزش پرتفوی سهام عدالت 96 هزار میلیارد تومان است که سهم دولت از این میزان 36 هزار میلیارد تومان است، دولت می‌تواند سهام متعلق به خود را در این بخش عرضه کند تا اقتصاد کشور از سهام عدالت رها شود.

پورابراهیمی، با بیان اینکه مافیایی در بخش سهام عدالت فعال هستند که نه به دولت و نه به مردم پاسخگو نیستند، یادآور شد: دولت می‌تواند با واگذاری سهام به پولش برسد و در برگه‌هایی که دست مردم است ارزش پیدا کند و مردم به دارایی واقعی برسند. این مبلغ می‌تواند جایگزین تسعیر ارز شود که ماهیتی ندارد و تاثیرات منفی تورمی هم در اقتصاد کشور به همراه دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس درباره آخرین وضعیت تقاضای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه گفت: اسامی اعضای هیات تحقیق وتفحص از بیمه نهایی شده و فکر می‌کنم این روزها توسط رییس مجلس احکام صادر شود. پورابراهیمی خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد، در نخستین روزهای کاری مجلس ترکیب هیات رییسه تحقیق و تفحص مشخص و از هفته بعد هم برنامه زمان‌بندی برای عملیات اجرایی شروع شود و آغاز تحقیق و تفحص نیمه دوم مهرماه باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/EuwJlSCU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه