سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
نوبخت در نشست خبری:

تنها آمارهای مرکز آمار ایران معتبر است

9 سال پیش ( 1394/4/10 )
 

سخنگوی دولت با اشاره به مسئله اختلافات آمارهای منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران و بانک مرکزی اظهار کرد: تنها مرکز تولید آمارهای رسمی، مرکز آمار ایران است. البته این به معنای این نیست که سایر دستگاه‌ها برای کارهای داخلی خود تولید آمار نکنند اما آمار آنها آمار وسیعی نیست. محمد باقرنوبخت تاکید کرد: البته در کارهای آماری ممکن است نمونه‌ها تفاوت کند اما نباید تفاوت معناداری وجود داشته باشد. به همین جهت درزمینه اعلام میزان رشد اقتصادی یک تقسیم کار با بانک مرکزی انجام شد که آنها نظر خود را به مرکز آمار بگویند که در نهایت اعلام رشد 3درصدی مورد تایید مرکز آمار ایران نیز بود.

وی با اشاره به بحث نرخ تورم نیز گفت: در این زمینه یک تفاوت بین آمار بانک مرکزی و مرکز آمار ایران وجود داشت که ما در شورای عالی آمار از این دو نهاد درخواست کردیم مبانی محاسباتی خود را یکسان کند و ترجیحا یک عدد اعلام شود. سخنگوی دولت در ادامه در پاسخ به این سوال که درخصوص خبر گم شدن یک دکل نفتی توضیحاتی ارائه دهید، گفت: آقای زنگنه، وزیر محترم نفت یک بار در این خصوص اظهارنظر کردند و من از روابط عمومی وزارت نفت می‌خواهم که نظر این وزارتخانه را به‌صورت مکتوب منتشر کند و در اختیار رسانه‌ها قرار دهد و مشخص شود که در این مسئله واقعیت امر چیست. سخنگوی دولت، تاکید کرد: صرفا به دنبال یک توافق خوب هستیم و اینکه مجددا با یک دوره بلند‌مدت دیگری برای انجام مذاکرات موافقت کنیم، این امر در سیاست‌ ایران نیست.

نوبخت از تهیه و تنظیم لایحه بودجه سال ۹۵ در دولت خبر داد و گفت: فعالیت‌های مربوط به تنظیم لایحه بودجه سال ۹۵ برای ارائه به مجلس در آذرماه امسال آغاز شده است. وی گفت: برای زمانبندی این موضوع یک ستاد اصلی و یک شورای راهبردی مبتنی بر عملکرد ۵ کارگروه هزینه‌یابی، منابع، منطقه‌ای، بخشی و شرکت‌های دولتی تشکیل شده است.

2میلیون و ۶۴۷هزار و ۲۳۲ نفر جمعیت بیکار

سخنگوی دولت با اشاره به آخرین وضعیت بازار کار ایران اظهار کرد: مرکز آمار ایران اقدام به تهیه و تنظیم گزارشی درخصوص طرح آمارگیری وضعیت اشتغال در ایران در بهار سال ۹۴ کرد که طبق این آمار، نرخ اشتغال از بهار سال ۹۳ تا بهار ۹۴ حدود یک درصد افزایش داشت و به ۳۷ درصد رسید. وی افزود: یعنی کسانی که در بهار سال ۹۴ آماده به کار شدند، یک درصد نسبت به سال گذشته تعدادشان افزایش پیدا کرد و به ۸۷۱هزار و ۷۶۰ نفر رسید؛ یعنی جمعیت آماده به کار در کشور به ۲۴ میلیون و ۵۰۹هزار و ۶۰۹ نفر افزایش پیدا کرد.نوبخت تاکید کرد: از این جمعیت فعال آماده به کار، ۱۱۷هزار و ۱۶۹ نفر موفق به پیدا کردن کار نشدند؛ بنابراین جمعیت بیکار از 2میلیون و ۵۳۰هزار و ۶۴ نفر در بهار سال ۹۳ به 2میلیون و ۶۴۷هزار و ۲۳۲ نفر در بهار سال ۹۴ رسید.

برای عدم توافق برنامه داریم

نوبخت با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای و دیدگاه دولت در قبال تعهدات آمریکایی‌ها گفت: در ارتباط با اینکه دولت نسبت به نتیجه مذاکرات خوشبین است یا بدبین باید بگویم با توجه به اینکه به دفعات مقامات رسمی جمهوری اسلامی اعلام کردند که به طرف مقابل به‌ویژه آمریکایی‌ها اعتماد ندارند بنابراین درخصوص نتیجه مذاکرات ما همواره درصدی بدبینی داریم و احتمال می‌دهیم این موضوع با موفقیت انجام نشود. وی افزود: به همین جهت خود را آماده کردیم که اگر این اتفاق نیفتاد آن وقت با شدت تحریمی که صورت خواهد گرفت کشور با چه ترتیبی باید اداره شود. ما برای این موضوع برنامه داریم و اتفاقا روزگذشته برای به‌روز کردن این برنامه جلسه‌ای داشتیم که در دفتر بنده به‌عنوان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تشکیل شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه منطق ما منطق قانونی و مطابق با عرف بین‌الملل است، گفت: انتظار نداریم طرف مقابل خارج از عرف بین‌الملل اقدامی انجام دهد اما احتمال می‌دهیم که این مذاکرات به نتیجه برسد. نوبخت افزود: ما باید آماده باشیم برای ورود قابل‌توجه سرمایه به داخل کشور، چه بخشی از دارایی‌های عرضه بلوکه شده ما و چه بخشی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی و همه این موارد نیاز به برنامه دارد.وی با اشاره بر اینکه برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی باید زیرساخت‌های خود را آماده کنیم، گفت: با توجه به نیروی انسانی تحصیلکرده گسترده‌ای که در کشور وجود دارد، با تاسف باید بگوییم نرخ بیکاری در این مجموعه بسیار بالا است، بنابراین می‌توانیم این افراد را در دوره‌های کوتاه‌مدت مهارت آموزی و برای همکاری با شرکت‌های خارجی آماده کنیم. 

سخنگوی دولت گفت: در این صورت هم افزایش سطح اشتغال و هم افزایش بهره‌وری را خواهیم داشت. سخنگوی دولت با بیان اینکه تحریم‌ها ظلم به ملت ماست، خاطرنشان کرد: اما اینکه طرف مقابل تصور کند ما به علت تحریم‌ها دست خود را به نشانه تسلیم بالا می‌بریم، این‌گونه نخواهد بود. تحریم‌ها به اقتصاد ما آسیب وارد می‌کند اما ما تلاش می‌کنیم که این آسیب‌ها را کاهش دهیم. نوبخت با اشاره به نظرسنجی‌های انجام شده درخصوص موضوع مذاکرات هسته‌ای در جامعه گفت: آنچه که من از نظرسنجی‌ها در کل کشور مشاهده کردم رقم بسیار بالایی از جمعیت ما با مذاکره‌کنندگان‌مان همانند رهبر معظم انقلاب همدل هستند و از حقوق مسلم هسته‌ای دفاع می‌کند. سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه سپردن پرونده هسته‌ای به شورای عالی امنیت ملی پس از واگذاری به وزارت امور خارجه منتفی است، گفت: مصوبه اخیر هسته‌ای مجلس هیچ مغایرتی با اصل ۱۷۶ قانون اساسی ندارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5n2A3KiL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه