پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران پس از سه روز پیاپی مثبت و رشد 1392 واحدی، 25‌واحد افت را تجربه کرد تا در ارتفاع 63‌هزار و 810‌ واحدی توقف کند. دیروز شاخص کل بازار سهام روز نوسانی را تجربه کرد و ابتدا با افت همراه بود که در میانه معاملات به درصدهای مثبت هم رسید اما درنهایت در بازه منفی به کار خود پایان داد. هنوز از مذاکرات هسته‌ای به‌عنوان مهم‌ترین مولفه رشد یا افت بازار سهام نام برده می‌شود. با این شرایط به نظر می‌رسد بهترین استراتژی برای سهامداران فعلی ماندن در بورس باشد.

در حال حاضر سرمایه‌گذاران در حال بررسی شرکت‌هایی هستند که بیشترین تاثیر را از رفع تحریم‌ها می‌بینند تا برای خرید سهام آنها اقدام کنند. بازار سهام از پتانسیل رشد برخوردار است و در شرایط کنونی کمبود نقدینگی اصلی‌ترین مشکل پیش روی این بازار است. در‌صورتی‌که مشکل نقدینگی مرتفع شود، نرخ تورم نیز کاهش می‌یابد و در نهایت همراه با افت نرخ سود بانکی نسبت P/E شرکت‌های بورسی بدون تغییر سودآوری آنها افزایش می‌یابد. در عین حال بازارهای موازی بازار سهام نیز در شرایطی به سر نمی‌برند که بتوانند نقدینگی‌ها را به خود جلب کنند. با توجه به اینکه قیمت دلار کاهش یافته و بازار ارز به سمت یکسان‌سازی نرخ ارز می‌رود، این امر نشانگر روندی مثبت برای بازار سهام است چراکه بازارهای موازی در شرایط فعلی با رکود همراه شده و جایی برای سرمایه‌گذاری نبوده است.

حجم بالای فروش حقوقی‌ها در گروه بانکی

معاملات گروه بانک و موسسات اعتباری در بازه منفی آغاز شد سپس شاهد روندی صعودی در اكثر نمادهای این گروه بودیم و در سه ساعت آخر بازار سهام روندی متعادل بر گروه حاكم بود. با معامله 55‌میلیون سهم، بانک صادرات ایران پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود. روزگذشته نیز فروش حقوقی نسبت به خرید آن حجم بالایی داشت. همچنین شنیده‌ها حاکی از افزایش 100‌درصدی از محل سود انباشته در بانک دی است، در این خصوص عسگری، مسئول امور سهام بانک دی این موضوع را تایید کرد که احتمالا تا 30 تیر که مجمع شرکت است این موضوع عینیت پیدا کند. بانک سینا نیز در جدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 29 اسفندماه 1394 شرکت را مبلغ 249‌ریال پیش‌بینی کرده است که نسبت به سال مالی مشابه قبل با افزایش 5‌درصدی همراه بوده است.

روند متعادل در گروه خودرو و ساخت قطعات

روند گروه خودرو و ساخت قطعات مانند گروه بانك بود. در پایان، معاملات گروه متعادل انجام گرفت. با معامله 25‌میلیون سهم، پارس‌خودرو پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود. الکتریک‌خودروهای شرق تنها نماد از گروه خودرو بود كه از اواسط بازار با صف خرید همراه شد و توانست صف خرید خود را تا پایان معاملات حفظ كند. مدیر عامل رادیاتور ایران اعلام کرد این شرکت افزایش سرمایه 150‌درصدی از محل سود انباشته، مطالبات و آورده نقدی در دست اجرا دارد.

افت تا بازه منفی در پی شفاف‌سازی

در گروه محصولات شیمیایی معاملات نسبتا متعادلی انجام گرفت. با معامله 11.87‌میلیون سهم، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان پرحجم‌ترین نماد معاملاتی گروه بود. کربن ایران كه از روز چهارشنبه پس از شفاف‌سازی با صف خرید همراه شده بود روزگذشته روندی نزولی داشت و در دقایق پایانی حتی تا بازه منفی هم افت كرده بود. سود هر سهم شركت سرمایه‌گذاری صنعت نفت با توجه به گزارش 12‌ماهه برای سال 93 با 8‌درصد تعدیل منفی نسبت به آخرین پیش‌بینی، 127‌ریال اعلام شد.

صنعت سیمان منتظر مشخص شدن وضعیت افزایش قیمت

ازجمله خبرهای پیرامون گروه فرآورده‌های نفتی می‌توان به صحبت‌های معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس اشاره کرد که گفت: در نخستین فرصتی که اطلاعات مورد نیاز ارائه شود، آمادگی کامل برای بازگشایی نماد‌های بسته شده پالایشگاهی وجود دارد و این در حالی است که نماد بسته شده پالایشگاه‌ها در بورس تهران به‌زودی با پیگیری‌های انجام شده بازگشایی خواهد شد. در گروه سیمان عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان این صنعت در پاسخ به این پرسش خبرگزاری‌ها که برخی از صنایع کشش بازار را بهانه کرده و درخواست خود در افزایش قیمت محصولات را پس گرفته‌اند، وضعیت درخواست افزایش قیمت سیمان در چه مرحله‌ای قرار دارد، اظهار داشت: صنعت سیمان هر سال درخواست افزایش قیمت می‌کند اما صنایع دیگر در طول سال چندین‌بار اقدام به افزایش قیمت محصولات خود می‌کنند. وی با بیان اینکه احتمال انصراف سیمانی‌ها از افزایش قیمت بعید است، افزود: این درخواست با محاسبات دقیق به بخش‌های مربوطه ارسال شده است و نظر خود را تغییر نخواهیم داد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/patrhI9b
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه