پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

در پایان معاملات بازار سهام، شاخص کل بورس رشد ۱۷ واحدی را به ثبت رساند. افت قیمت نفت و کالاها، بالا بودن نرخ سود سپرده بانک‌ها و بهره بین‌بانکی، نوسانات نرخ ارز و رکود اقتصادی از جمله عواملی است که باعث جلوگیری از رشدهای چشمگیر نماگر بازار سهام شده است و در صورتی می‌توان به تشکیل روند صعودی پر قدرت در بازار سرمایه امیدوار بود که حجم معاملات روزانه و رشد شاخص کل ناشی از ورود نقدینگی جدید به بورس قابل توجه باشد و در کنار آن مشکلات موجود در فضای واقعی اقتصاد کشور مرتفع شود.

چنان که بازار سهام طی هفته گذشته روند مثبت ملایمی را در پیش گرفت و دیروز نیز با شروع و انجام معاملاتی مثبت و پرحجم، شاهد رشد 100 واحدی شاخص در ساعات اولیه بازار بودیم اما با توجه به ریسک‌های اشاره شده، با گذشت زمان و افزایش عرضه بعضی نمادها، شاخص کل نزول کرد ولی توانست همچنان در بازه مثبت باقی بماند. روز گذشته بازار سهام بازاری متعادل بود که شرکت‌های کوچک با سهام شناوری پایین از جمله گروه لبنیاتی و برخی دارویی‌ها در کنار معاملات حق تقدم خرید سهام، پیشرو‌ترین سهم‌های این بازار بودند.

افزایش عرضه‌ها در پایان معاملات

در گروه بانک معاملات مثبت آغاز شد اما در اواخر بازار شاهد افزایش عرضه بودیم. لیدرهای گروه در سه روز اخیر کم حجم معامله شدند و با معامله 17.8 میلیون سهم بانک سینا بیشترین حجم معاملات را در گروه داشت. پست بانک ایران برای دومین روز متوالی با صف خرید همراه بود و به‌رغم افزایش کلی عرضه گروه بانک در اواخر بازار، سهام پست بانک ایران با صف 7 میلیونی معاملات را به پایان رساند.

در گروه خودرو و ساخت قطعات، قطعه‌سازان معاملات را مثبت و اکثرا با صف خرید آغاز کردند. با گذشت زمان کوتاهی گروه خودرو نیز با قطعه‌سازان همسو شد اما در اواخر بازار عرضه در گروه افزایش یافت. ایران خودرو دیزل، سایپا دیزل و لنت ترمز ایران تنها نمادهای منفی گروه در پایان معاملات بودند. با معامله 34 میلیون سهم، ایران‌خودرو بیشترین حجم معاملات گروه را به خود اختصاص داد.

عرضه اولیه توکا رنگ فولاد سپاهان

در گروه محصولات شیمیایی معاملات اکثر نمادها مثبت انجام گرفت. با معامله 16.9 میلیون سهم، گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان بیشترین حجم معاملات گروه را داشت. روز گذشته شاهد صف خرید بسیاری از سهم‌های گروه شیمیایی بودیم. پلی اکریل و گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان نیز در ساعت پایانی معاملات رشد قیمت در پیش گرفتند و حتی پلی اکریل تا سقف قیمت روزانه صعود کرد.

توکا رنگ فولاد سپاهان سه شنبه به میزان 14 میلیون سهم عرضه اولیه خواهد شد. صنایع شیمیایی سینا که در روزهای اخیر با اقبال بازار مواجه شده و اعلام کرده که گزارش آخرین وضعیت افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی تنظیم شده و اجرای طرح توسعه افزایش ظرفیت محصول تولیدی در حال انجام است، دیروز نیز با صف خرید همراه بود.

گروه فرآورده‌های نفتی تحت تاثیر رشد قیمت جهانی نفت

در گروه فرآورده‌های نفتی، قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال قطع روابط دیپلماتیک عربستان سعودی با ایران در روزهای ابتدایی سال جدید میلادی (2016) و در پی اعدام‌های دسته جمعی مخالفان در عربستان 2 درصد افزایش یافت. در پی افزایش قیمت نفت و روند صعودی حاکم بر کل بازار بورس، معاملات گروه فرآورده‌های نفتی نیز به نسبت روزهای گذشته متعادل بود و در پایان معاملات بیشتر نمادها در بازه مثبت قرار داشتند.

سرمایه‌گذاری صنعت نفت معاملات را در سقف قیمت روزانه به پایان رساند و با معامله 10.5 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات گروه را به خود اختصاص داد. در گروه محصولات غذایی روزهای اخیر شاهد استقبال سرمایه‌گذاران از این گروه هستیم. اکثر نمادهای این گروه با صف خرید معاملات را به پایان رساندند. گلوکوزان و مارگارین تنها نمادهای منفی در پایان معاملات هستند. با معامله 3 میلیون سهم، توسعه صنایع بهشهر بیشترین حجم معاملات گروه را به خود اختصاص داد.

افزایش سرمایه 50 درصدی توریستی و رفاهی آبادگران

در گروه انبوه‌سازی معاملات مثبت آغاز شد اما در اواخر بازار عرضه در گروه کمی بیشتر شد. اکثر نمادها معاملات را مثبت به پایان رساندند و با معامله 2.9میلیون سهم، سرمایه‌گذاری مسکن تهران بیشترین حجم معاملات را داشت. شرکت‌توریستی و رفاهی آبادگران ایران، افزایش سرمایه ۵۰درصدی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی دارد که صرف اجرای پروژه آرامش مشهد خواهد شد.

این سهم که کل روز با صف خرید همراه بود، در دقایق پایانی عرضه شد. در گروه استخراج نفت و گاز از حفاری شمال که روزهای اخیر پرتقاضاست و اکثرا صف خرید دارد، شنیده شده که تعدیل مثبت سنگین بابت برنده شدن مناقصات در میدان نفتى آزادگان جنوبى و قراردادهاى عملیات حفارى منطقه‌اى که انقعاد کرده است، در دستور کار دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OHnPDIQr
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه